2006.08.25.
Autóstílus
Harminchárom évvel ezelőtt a Genfi Autószalonon a Volkswagen egy kompakt, vonzó, agilis és kedvező árú kupéval lepte meg a közönséget, melynek első generációjából aztán félmillió darabot adtak el. 2006 augusztusában pedig a német gyártó bemutatja a Scirocco új interpretációját, az Iroc Conceptet. Vajon gyártásba kerül?
A Scirocco és az Iroc Concept is erős egyéniség - utóbbi különleges hűtőrácsával és érzéki formáival vonzza a tekintetet. A két autót bár több mint három évtized választja el egymástól, mégis rokoni kapcsolatban áll egymással. A 70-es évek egyik sztárját, a Scirocco-t Giorgetto Giugiaro tervezte és sok ember számára elérhetetlen álom volt csupán. Négy teljes értékű üléssel, tisztességes méretű csomagtartóval és nagy adag önbizalommal rendelkezett. Az Iroc továbbviszi a sikeres koncepciót.
Az Iroc nem klasszikus kupé, sokkal inkább egy izmos sportautó extrém hosszú tetővel és meredek hátsóval. A kerékjáratok és a nyomtávok különösen szélesek, ami igazából hátulnézetből tűnik fel. Mint egy vérbeli sportkocsinál. Az Irocban viszont két felnőttnek is jut hely a hátsó ülésen, s a csomagjaikat is el tudják helyezni. A provokatív, expresszív dizájn ellenére az Iroc alkalmas lenne tehát a mindennapi közlekedésre, munkába járásra is. Ráadásul a széria kivitel árát is kedvezően alakítanák ki.
Az Iroc színe egyébként megegyezik az 1976-os első generációs Scirocco zölddel, melyet akkor is "vipera zöld metálnak" hívtak. A koncepcióautón pedig különösen jól mutat az alsó fekete elemekkel. A tető középső része színezett üvegből készült, néhány helyen pedig szénszálat is alkalmaztak. A zöld-fekete kontraszt nagyon jól áll az autónak. Az Iroc arányai szexisek: a karosszéria hossza 4240 mm, szélessége 1800 mm, magassága 1400 mm, tengelytávja pedig 2680 mm - akár egy Super 2000-es raliautóé. A 19 colos felnik is gyönyörűek, rajtuk 235-ös gumikkal.
Az Iroc négy teljes értékű ülést vonultat fel, plusz egy 300 literes csomagtartót, ami ugyanakkora, mint az eredeti Sciroccoé. A hátsó ülések ledönthetőek, mellyel sík felületet alakítható ki. Az utastérbe pillantva azonban mégsem egy praktikus családi autó berendezésével szembesülünk. A verseny feeling az uralkodó, melyet az első, ötpontos biztonsági övekkel szerelt kagylóülések azonnal közvetítenek. A fókusz azonban a kezelőszerveken van. A két főműszer, valamint a tekerőgombok csodálatos kéken fénylenek. A műszerfalat és a kormányt fekete "hüllőmintás" bőr borítja, a viperazöld-fekete ülések anyaga pedig neoprén. A hatszögletű légbeömlő-nyílások a hűtőmaszk alakját másolják.
Mi más is hajthatná az Irocot, mint a díjnyertes kétfeltöltős TSI, a házon belül Twinchargernek hívott erőforrás. Az 1,4 literes négyhengeres, kompresszoros-turbós motor itt tekintélyes 210 lóerőt teljesít. A váltási feladatokat DSG szerkezetre bízták. A szériaváltozatban a motorteljesítmény valahol 150 lóerő alatt kezdődne, de a vezetési élmény így is garantált lenne. Nagyon bízunk a szériagyártásban.