2007.09.01.
Ebben még nem volt lejátszó
1895-ben Hatsek Béla, műszerész úgy döntött, hogy megvásárolja élete és hazánk első autómobilját.
Az első magyar tulajdonú gépkocsi egy tömörabroncsos Benz volt. A KSH jelentése szerint az idei év első felében közel százezer autót helyeztek első alkalommal forgalomba Magyarországon
- ezek közül a legtöbb Suzuki, Opel és Ford volt -
ennek következményeként nyár közepére a magyarországi személygépjármű-állomány elérte a hárommillió darabot. Nagy szerencsénkre az autó birtoklása társadalmi elvárás, a helyváltoztatás az élőlényekre jellemző tevékenység, a közlekedés meg emberi tulajdonság.
Privát tér-függők
Az emberek viszont nem szeretnek tömegközlekedni, mert térfüggők. Ha tehetnék, akkor például magángépen repülnének a fapados járatok helyett. Repülőgépe nem, de személygépjárműve minden harmadik magyarnak van. Autóink a helyváltoztatásunk privát tere, otthonunk egy mobil darabja, amit nem kell megosztani másokkal.
Lehet, hogy a gyerekkori matchbox emlékek ágyazódtak be nagyon erősen a hímmemoriterekbe, de a gépkocsizás alapvetően pasis dolog. Persze gyártanak autókat nőknek, és közismert, hogy a csajok jól vezetnek és rendkívüli kaszkadőrök is, de a legtöbbjük azért funkcionális gépjárműfelhasználó.Természetesen mindkét nemre hatnak az iparági és a piaci irányzatok, és a járművek külcsínye és belbecse is jelentősen befolyásolja vásárlói magatartásunkat, de nagy szerencsénkre, hengerűrtartalomról, kardántengelyről, blokkolásgátlóról és optikai tuningról csak férfiak tudnak épületesen beszélgetni.
Dekódolás
A legtöbb gépkocsitulajdonos szerint egy autóban az a lényeg, hogy működjön. Ennek ellenére a személygépjárműveknek üzenetük van. Ha egy csávó audis, az biztos egzisztenciát sugall. A hibridautós környezettudatos. A béemvések üzletemberek vagy bűnözők. A morrisosok yuppiek, a dzsipesek nem. A bogarasok meg bohémek. Tuningautóssal nem kezdenek a csajok, mert fennáll a veszélye annak, hogy az illető több időt tölt az autójával, mint a nőjével. Oldsmobilosok közül is csak a gyűjtőknek van esélyük, elsősorban az anyagi hátterük miatt.
Autóval ér csajozni, mert autókázni romantikus. Egy jó autókázás legalább egyórás gépjárművel történő zökkenőmentes haladást jelent A pontból B pontba. Városokban jellemzően nem zökkenőmentes a haladás, ezért célszerű elhagyott vidéki országutakon, esetleg éjszakai sztrádákon autókázni. Autókázás közben lehet beszélgetni az élet nagy dolgairól. Lehet nagyokat hallgatva számolni a mérföldköveket, és lehet orálisan szexelni is. De egy autós randin zenét is hallgathatunk. Nagy szerencsénkre kihasználhatjuk a hazai rádiók nyújtotta lehetőségeket, sőt külföldön kötelező is autókázás közben szörfölni, de be lehet készülni a kedvenc előadóink hanganyaghordózóival és csupa szerelmes számmal is. Az alábbi könnyűzenei felvételek pedig egyetlen autókázós mixtape-ről, cd-ről, vagy mp3 gyűjteményből sem hiányozhatnak.