2005.11.27.
Hírek
Mentőre, buszra nem jut téli gumi Sem a mentők, sem a BKV nem használ téli abroncsot. Miközben az autósokat arra bíztatják, hogy cseréljék a havazás miatt az abroncsokat, még a rendőrautók harminc százalékán sincs ilyen.
Mentőre, buszra nem jut téli gumiMentőre, buszra nem jut téli gumi Sem a mentők, sem a BKV nem használ téli abroncsot. Miközben az autósokat arra bíztatják, hogy cseréljék a havazás miatt az abroncsokat, még a rendőrautók harminc százalékán sincs ilyen - tájékoztatta az OBJEKTÍV Hírügynökséget az RSOE.A rendőrség azt tanácsolja, aki csak teheti, cserélje le az autógumijait télire. Szakemberek szerint a nyári abroncsok már hét Celsius fok alatt gyengén tapadnak a dermedő aszfalthoz, így romlik a menetbiztonság, az irányíthatóság és persze ezzel párhuzamosan a fékút. A héten kisebb dugók alakultak ki a gumisoknál, mi pedig annak próbáltunk utánajárni, hogy vajon a közpénzekből jut-e téli abroncsra.A rendőrség négyezres gépkocsiparkjának hetven százaléka van felszerelve téli gumival - mondta Sipos Gyula, az Országos Rendőr-főkapitányság gazdasági főigazgatója. A dandártábornok hozzátette: a járőrautók közül valamennyin van. A rendőrség egyébként épp a napokban kapott négyszáz kocsit, ezek mindegyikéhez tartozik téli abroncs.Dobson Tibor, az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság szóvivője szerint arra nincs pontos kimutatás, hogy a tűzoltóautók hány százalékánál cserélik az abroncsokat télire. Dobson szerint ez attól függ, hogy a parancsnokságok a költségvetésükből ezt finanszírozni tudják-e. Hozzátette: úgy tudja, a tűzoltóautók zömén négy évszakos gumi van. Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője hasonlóan nyilatkozott. Igaz, ő azt mondta: a gazdasági szempontok mellett szakmai döntés is volt az, hogy a mentőautókon minden évszakban használható abroncs legyen. Győrfi úgy fogalmazott: a mentők nyáron is kerülnek olyan "úttalan utakra" ahol a sárban és a latyakban is könnyen tudnak haladni. Minden évben felmerül ugyan a téli gumik kérdése, de a szóvivő szerint ez ellen szól az is, hogy az abroncscsere komoly logisztikai feladatokat is meghatároz, vagyis az adott időszakban nem használatos gumikat valahol tárolni kellene. A BKV Rt. sajtóirodájától megtudtuk: sem a buszokon, sem a trolikon nem cserélték le a gumiabroncsokat téli gumira. Ezt anyagi okokkal magyarázták, mondván: rendkívül költséges lenne a csere. A sajtóiroda közlése szerint a városban, ahol rendszeresen tisztítják az utakat, erre nincs is annyira szükség, mint a külső kerületekben vagy épp a városhatáron túl. Utóbbi buszoknál a BKV illetéke úgy fogalmazott: a gumiabroncsokat mélyebb, speciális terepbordázatúra cserélték, ám ezek sem nevezhetők téli gumiabroncsnak.
Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség, 2005. november 26.
Gy. Mészáros Ágnes