Hogyan nyomozzuk ki használt autónk előéletét?

2006.03.09.

Titkos adatbázisra hívatkozott egy hitelező
Az állapotfelmérés nem véd a biztosítási csalástól. Kizárólag informális források léteznek arra, hogy megtudjuk, mi volt a biztosítási előtörténete a kocsinak.

Legtöbbször lehetetlen megállapítani egy használt autó esetén, milyen sérülései lehettek korábban, mekkora összeget fizetett ki rá a biztosító. Egy tulaj, még a vásárlás előtt vitte márkaszervizbe a kinézett autót, ahol csak egy korábbi ajtósérülésre hívták fel a figyelmet. Ennek ellenére egy évvel később az egyik bank azért nem adott hitelt a kocsira, mert az adatbázis szerint az autónak korábban másfél milliós káreseménye volt. A vevő hiába tudakolta, honnan az információ, a válasz mindig az volt, hogy „NEM ADHATJÁK KI”. Gyakorlott kereskedők állítják, biztosítási csalás történt a kocsival, és valóban nem volt komolyabb sérülése. Így viszont eladni is nehéz, a legtöbb vevő ugyanis hitelre vinné csak el - ám a bankok itt is nézik a „kárelőzményt”.

Mi a teendő ilyen esetben? Hogyan deríthetjük fel még a vétel előtt az autó előéletét? Fáyköd Péter használtautó-szakértő elmondta: „Az igazság az, hogy mindenféleképpen érdemes szakszervizhez fordulni amikor egy adott márkát szeretnénk megvásárolni, mégpedig a megfelelő márkaszervizhez. Ugyanis polihisztorok ma már nem nagyon vannak, mindenki a saját márkájához ért a legjobban, ennek megfelelően fel kell keresni egy márkakereskedés szakszervizét, és ott kell kérni egy műszaki állapot-felmérést. Ez persze a biztosítási csalásoktól nem véd minket, mert csak azt tudják megmondani, hogy milyen állapotú az autó. Hogy arra korábban mekkora összeget fizettek ki, ami például egy ilyen autóhitelezésnél döntő lehet, azt nem tudják felmérni. Amennyire én tudom, , sajnos valós formális forrás erre nincs jelen pillanatban.”


Dezsényi Péter - Kossuth Rádió - Napközben

Magyar Rádió Oline