Taxisok, taxizások

2008.08.29.

ÁSÉS Brigád
Kezdjük a legfontosabb, és talán egyetlen taktikával: taxiban hová ülés? Egyedül taxizáskor első ülés = tuti beszélgetésbe bonyolódás, jobbra hátra ülés = királyi család tagjának levés jelzése, beszélgetni nem akarás. Többen taxizáskor harc a hátsó helyekért, első hely fizetőhely. Hátsó ülésre négyen ülést legtöbbször észrevevés, megkérés, hogy kiszállás.
2008.06.08. 09:33 Ron Jeremy

Taxis témák! Politika, foglalkozásod megkérdezés, valaki a családjában ugyanazt csinálás (nálad jobban) , katonaság, aznapi nálad rosszabb fuvarok, vagy nagyon jó borravaló kilátásba helyezése. Sztorizás. Komolyabb taxis hazudozások. 1. taxisverekedésben résztvevés, segítés, 2. csajnál pénz nem levés, szopással fizetés, ezt csaj is élvezés. Esetleg 2 csaj levés, másik hátul ülés, de szopásra felizgulás, magát pinázás. Erre mondjuk rejszkedv kapás.

Dizájn: az autós dizájn praktikáknál már érintettük, ezért csak felsorolás jelleggel, műszerfal telematricázás, tapadókorongos jegyzettömb, 3-5 Wunderbaum (különböző színű), lámpa fizetésnél felkapcsolás (figyelmesség), esetleg külön lámpa erre házilag bevezetés tető közepére. Antennás mobil tévék műszerfalra helyezése, egész nap tévénézés, élet lassan elfogyás, értelmetlen droszton várás.

Taxióra beszerelések végtelen igénytelensége, műszerfal egységének még magasabb fokú megbontása + eleve már nem eredeti, 2 centire előre kilógó autórádió miatt is. Kardánbox szétfűrészelés és oda süllyesztés. Vajon taxik eladásakor azokat ki megvevés? Hogy nézhetnek azok ki lebontva?! CB rádió elvezetése bal fülhöz 80 centis fehér 2eres toldókábellel, napellenző körül toldó dugók napellenző általi tartása. Viszont: így nyaralásra menéskor, vidéki rokonok esküvő/temetés meglátogatásakor kiszerelhetőség. Éves budapesti taxiverseny matricákkal szétküldés ablakokat, műszerfalat, fejtámlát hátulról. Jobb társaságnál több éven keresztüli folyamatos nyerés, szarabb taxikban "Év budapesti taxitársasága 1989" plusz "Év budapesti taxitársasága 2004".

Taxis tábla leszerelhetősége szintén. Ezzel az egy mozdulattal rendes kocsivá átalakulás, nem látszás gondolás.Fagolyós masszázshuzat, vagy egyéb huzatok. Mondjuk huzat megértés hányás lehetősége miatt. Taxiból kibaszások néha hányás, vagy annak magas valószínűsége miatt. Félrehúzódás, "na itt kiszálltok" mondás. Korábbi más általi hányás taxiban nylon vagy papír odaterítés száradás alatt, megkérés, hogy oda nem ülés.


Azért még taxis dizájnhoz hozzátevés, hogy legkülönbözőbb rádiós matricás nyereményjátékokban résztvevés, taxi hátuljára minden matricát kitevés, illetve taxitársaságtól független matricázás is, taxizással teljesen összekapcsolhatatlan dolgokat hirdetés. Ide kicsit kapcsolódás, hogy haver nem rég, 1 évvel a cég fizetésképtelensége után piros (!), IlFerro matricás (!) Daewoo Matiz (!) látás! Az az ember vajon miben reménykedés? (Nem taxis.) Amúgy alkalmatlan kocsikkal taxizás. Suzuki Swift, Matiz, Maruti. Még a Corsa határeset. Egyúttal ilyen kisautóknál, előre ülés méretből adódóan kényszerülés -> beszélgetés kellés! :(


Diszpécser hallgatás taxiban. Frangepán 13. Prohászka. Frangepán 5, Frangepán 5? Frangepán 10, Frangepán 10? Istenhegyi 41., Kovács, nem dohányzó. Aladár kategória. Istenhegyi 5, Istenhegyi 5... Frangepán 10? Frangepán 47-es, köszönöm. Istenhegyi 10? Aladár kategória. Valaki vigye már el! Váci-Dózsa sarok, külföldi, angolul beszélő. Hétszemélyes. Váci-Dózsa 5... Váci-Dózsa 5... Istenhegyi 25-ösé, köszi Józsi. Váci-Dózsa 10?

Sofőrszolgálatok! Hiánypótló. Saját kocsival mehetés, alkoholfogyasztásról helyben döntés. Viszont rendeléshez képest 30-70 perc közötti érkezés. Érkezéskor rádtelefonálás, hogy "már" ott vannak a kocsinál, méltatlankodás hogy te nem ott vigyázállás, vagy kocsiban alvás. Bemutatkozás, névre nem figyelés. Világítás hol levés megkérdezés. Kuplung nagyon óvatos kezelés, profi vezetés mutatása, 2500-as fordulatszám alatt nyugiban tartás. Azért egyszer megugrasztás, vagy kuplunggal recsegtetés. Csaj sofőr = aznapi utolsó csajozási lehetőséged végletekig kihasználás, jófejkedés, kocsira büszkének levés, "á, nem nagy szám" mondás. Nyilvánvaló részegség, különben nem hívás volna sofőrt.

Útvonalak tudása! Taxis "jó-e" rákérdezés, te azonnal valamit módosítás. Taxissal beavatottság érzése keresés szökőútvonal, mellékutcák tudásával. Teljesen alaptalan "arra ilyenkor sokan vannak" feltételezések.

Apróval/visszaadással gecizések!!! Nagypénzből soha vissza nem adni tudás, ezt évek alatt megtanulás és már beszálláskor rákérdezés, visszaadni tudás-e tízezresből. Erre 95%-ban "Áááááá....még csak most kezdtem" egyértelmű hazugság mondás. Száz-kétszáz forintok visszaadásnál csak nagyon lassan előkerülés, komótos matatás taxis brifkóban apró keresés, feltünő csörgetés aprót egy ujjal!!! Ezt általában kurvára megunás, majd "Hagyja" mondás és kiszállás. Taxisok erre apellálás, én direkt mindig kivárás aprót visszaadás.

Rádióban hazamenő, műszakzáró kolléga mindenkitől elköszönés, további jó munkát kívánás, diszpécser ugyanazon monoton hangon két cím közt lereagálás "köszönjük Sanyi, jó pihenést". Igénytelen beszerelt óra, CB helyett mindent tüchtig állapotban tartó taxis... Műszerfal szilikonspray-vel mindennap lekezelés. Autóba szerelmesnek levés. Illetve súlyosabb fajtája: minden tuning (eleve minek? csak városban használás autó..!) alkalmazása, óriás hálásság, ha észreveszed, egész úton arról ezeket sorolás, elemzés. Öregedő, ezt nem elfogadó faszkalap taxis téged csajozó partnernek képzelés, minden utcán elhaladó nőnél megjegyzés, témává alakítás.

Átbaszós geci taxis, egyértelmű hosszabb útvonalra rákérdezésnél agresszívvá válás, természetesen te ezen mégjobban felbaszódás... Többi taxis odahívásba belegondolás, kicsit visszavevés, de csak mondás... Engedély nélküli CB erősítők használata... 20 km-ről is rányomás fuvarra, illetve ennek híjján tuti térerő helyek ismerés (M3 feletti felüljáró, stb...). Kocsiban ledes CB térerő mérő folyamatos villogás... Alapfelszereltség GPS, de tervezésre soha nem használás, mert ismerés minden utcát a városban, csak aktuális pozíció nézet....