2006.12.13.
Megkérdeztük
...az érdekképviseletek vezetőit, mit tudnak róla, mit tesznek, tettek, a reptér legújabb huszárvágása ellen.
Mint köztudott, a Reptér vezetése legújabban a KRESZ-ben nem található táblával borzolja kollegáink idegeit, és lehetetleníti el munkánkat.
Megkaptuk Horváth Pálnak, a FODESZ Elnökének a válaszát.
REPTÉR – TÁBLA – ÉS UTÓÉLETE
Kénytelen vagyok szappanopera stílusában megfogalmazni ezt a pár mondatot, mert ez az egész, olyan egyedi, olyan magyaros vagy inkább mondhatnám brazil szappanoperás!
Mint mindenki által ismert, az LRI jól meggondolt, megfontolt és okkult tudományokkal felvértezett vezetői a Ferihegy II-őn az ún. első körön egy KRESZ táblának nem minősülő piktogramot helyezett ki több példányban. Ez a tábla kísértetiesen hasonlít a KRESZ-ben előforduló tiltótáblákra, melynek a közepébe egy négy kerékkel rendelkező hiénát helyezett el (taxinak felszerelt gépkocsit).
Az LRI tudós clubnak az volt ezzel a célja, hogy ezeken a helyszíneken a hiéna típusú taxisok csak büntetés terhe mellett állhassanak meg, várakozhassanak védve ezzel egyedi szerződtetett partnerük felségterületét. Ez kb. annyit ér, mint amikor a kutya körbepisili saját területét, hogy más kutya oda ne tévedhessen be. A hatása viszont ennél picit több. A reptéren fuvart teljesíteni szándékozó városi taxisok mintegy 90%-a habzó szájjal vette tudomásul eme orbitális cselekedetet.
Telefon ide-oda, meg mindenhova. Igy jutott el hozzám is a hír, és miután egy Kollégám fotót készített e díszes eseményrő.
Így e fotónak a birtokában – magam elé helyezve telefonkészülékemet – elkezdtem az ügyintézés rögös köreit futni. Első körben a táblát kihelyezőket kerestem meg. Személyiségi jogok miatt neveket természetesen nem említek meg, de az összes olyan személlyel, aki egy pici szerepet is játszott ebben a szappanoperában sikerült beszélnem a legkisebbtől a legnagyobbig, a fehér gallérostól a kék paroliosig (alezredes). Kár, hogy nem videotelefonon történt a dolog, hiszen általános jó magyar szokás szerint a körbemutogatások ténye állt fel („nem én, ő!” „nem ő, hanem más…” stb., stb.).
Nyilván, miután felvilágosítottam e dicső kompániát, hogy ilyen tábla a többször módosított KRESZ könyvben és oktató anyagban nem létezik, így annak büntethetősége sem állhat fent, sűrű hümmögés közepette a csúcson ülő azt mondta, hogy ez az ő magánterületük, a táblát kihelyezik, és annak érvényét is szerezhetik. E kijelentés alapján rögtön az érvényszerzőkhöz fordultam, ráadásul a legmagasabbhoz, aki aztán tömören, nagy magyar bajuszosan közölte velem, hogy természetesen ez a tábla nem tartozik a büntethető kategóriába, így ezzel élni nem fognak.
Ismét vissza a fehér gallérosokhoz, akik először azt az ígéretet tették, hogy 15.00 óráig leszerelik a táblákat, majd valamilyen belső indíttatás alapján piros szigetelő szalaggal X-elték át, majd miután az újonnan készített tábla felületi zsírtartalma miatt ledobta ezeket a piros szalagokat, hosszú unszolásomra 19.00 óra magasságában engedélyt kaptam arra, hogy az általam biztosított személy, fekete szákokat húzzon ezekre a förmedvényekre.
Közben, természetesen a telefonhadjárat folytatódott a Fővárosi Önkormányzat Közlekedésrendészeti alosztályán, ahol az alosztály főosztályvezetőjével, annak helyettesével, majd beosztottjával sikerült hosszas demonstráció bemutatása után egy rögtönzött értekezés alapján, egy 14-es szerelőkulccsal rendelkező személlyel együtt a tanakodásból a tett mezejére indulást és helyszínelést elérni. A tett helyszínén kiszálltak a főváros fura urai, amikor is az első rendőr bódénál, az első kör bevezetőjénél megállapították, hogy az ő hatáskörük, és az ő kompetenciájuk idáig és nem tovább tart, így nagy dolguk végeztével visszatértek kiindulópontjukhoz.
Visszajelzésük alapján a Közlekedési Felügyeletek jöttek a sorba.
Fővárosi Közlekedési Felügyelet: „Utána néztünk. Valóban nem létező a tábla, de jogukban van kihelyezni, mert magánterületükön azt helyeznek ki, amit akarnak. Büntethetősége a tábla hatályának nincs.” Nem hozzájuk tartozik, hiszen a terület Pest-megyei terület, érdemben csak a Pest-megyei Közlekedési Felügyelet járhat el.
1-1,5 órás telefonálgatás után, ahol is beszéltem a Vasút Közlekedés, az útpályafelelős, a kerékpár útkezelő és a gyalogosforgalom kezelővel, eljutottam ahhoz az emberhez, akihez a terület tartozik.
Az én szemem felcsillant, az ő szeme, amikor a sztorit elmeséltem elhomályosodott.
Jött a szokásos szöveg: „utána nézünk, megvizsgáljuk, visszaszólunk…” stb. Ezt ma már több százszor hallottam, de jobb lehetőség nem révén nyugtáztam a történetet.
Közben egy gyenge próbálkozásként felhívtam az egyetlen szerződtetett partner vezetőjét, megkértem, hogyha ő tetette ki a táblákat, akkor vetesse is le. Természetesen erre ígéretet kaptam, kedélyesen elbeszélgetünk, elköszöntünk, majd nem történt semmi.
Bár ezt igazán nem is vártam!
Felváltva Őt, jött a Pest-megyei Közlekedési Felügyelet öblös hangú urától a megállapítás: Létező a probléma, de nincs rá megoldási módozat, mert ugyan a terület az ő területükön van, de illetőségük a magánterület megjelölése miatt felülíródott.
Igy aztán visszakerültem a történet elejére, a BA. megbízottjához, aki a kocsiban ülve közölte velem, aminek után a munkaideje lejárt, már nincsen hatásköre utasítást adni a táblák leszedésére, így némi fanyalgás kíséretében beleegyezik abba, hogy az általam biztosított fekete zsákok felkerüljenek a táblákra mindaddig, amíg a jogi procedúra a végére nem ér, és az általuk most már piktogramnak titulált táblák leszerelésére sor kerül.
Ezek után a Kollégám megvette a zsákokat, kivitte, és az első, emberi magasságban kihelyezett táblára kihelyezte, majd amikor eljutott azokhoz a táblákhoz, amelyeket „kosaras” magasságba helyeztek el és mindenféle akrobatikus mozdulatot kipróbálva sem sikerült a zsákokat felhelyezni a táblákra, akkor azt az ígéretet kapta az ott szolgálatot teljesítő fekete ruhásoktól, hogy a reptéri forgalom lecsendesedése után ők kihelyezik ezeket a zsákokat. Természetesen ez sem történt meg!
Vajon, miért nem vagyok meglepődve??
Ismételten telefon a legfőbb őrzéssel megbízott, legfőbb személyhez, aki mindenfajta ígéretet megtett, hogy a tábla nem létező hatása miatt, nem létező büntetést nem fog alkalmazni.
Másnap meghívást kaptam a BA. taxizással foglalkozó főurához.
Mivel nekem nem lehet savanyú a szőlő (nem pályáztam) megítélésem miatt egy titulust kaptam személyesen tőle
– legautentikusabb ebben a témában –
egy elbeszélgetésre.
A megadott időpontban (a fizetett parkolóban várakozva) megjelentem, és a mintegy ¾ óra késéssel megérkező vendéglátó szívélyesen invitált a 2x2-es szobájába, ahol azt találtam mondani, hogy csak akkor van értelme a kettőnk beszélgetésének, ha nem kérdésfeltevés és állítás, szemben kérdéselutasítás és tagadás játékot játszunk, hiszen nekem tényleg ’nem savanyú a szőlő’ viszont az nagyon pipásít, hogy:
5000 ilyen-olyan díjjal kitüntetett szolgáltató egyre inkább kiszorul egy vadászmezőről, amely a demokratikus államformában egy demokratikus jogállamban diszkriminációtól mentes övezetnek kellene, hogy számítson, még akkor is, ha magánterületté lett nyilvánítva, még akkor is, ha egy pályázat e célra kizárólagosságot szavatolt, hiszen az ide érkező külföldi állampolgárok, és a hazaérkező magyar állampolgárok személyes választhatósági jogai nagymértékben sérülnek.
Sajnálatos módon a kb. 2 órát tartó beszélgetés jól előre látható módon kérdésfeltevés, állítás, kérdésmeghallgatás, tagadássá fajult, így egyetlen zárómondattal, nevezetesen azonnali, gyors, és több személyes tárgyalást kértem a tárgyaló felemtől, melyben arra kértem, hogy még ebben az évben hozzanak létre egy kerek asztal megbeszélést a pályázatot kiírók, a pályázat nyerteseinek, a pályázat veszteseinek, a BKIK, az érdekképviseletek, a Pest-megyei Közlekedési Felügyelet és a Versenyhivatal illetékeseinek meghívásával.
Erre nézve ígéretet kaptam, remélem legalább ez az egy betartódik a részükről.
Ha igen, az egy kellemes csalódás, ha nem, akkor csak a várt papírforma teljesült ismét:-(
A szappanopera itt befejeződött, egyetlen magyaros megjegyzéssel:
KÉREM, EZ ITT MAGYARORSZÁG!!!
Ui: bármelyik taxis e piktogram hatására feljelentés vagy büntetés alanyává válik, azonnal keressen meg, és teljes körű jogi és pénzügyi védelmet kap.
Budapest, 2006. december 13.
Horváth Pál
FODESZ és Rádió Taxi elnöke