Vasúton is eljuthatnak az utasok a Ferihegyi Repülőtér 1-es termináljára várhatóan már az idén a második félévtől - mondták el a MÁV-nál az MTI kérdésére.
|
Szollár Domokos BA szóvivő |
A MÁV és a közbeszerzési pályázaton nyertes kivitelező, a Colas Dunántúl Zrt. vezette konzorcium közötti szerződés szerint még januárban megkezdődik a Ferihegy I. megállóhely új gyalogos felüljárója acélszerkezetének gyártása.
Ezt követően februárban kezdődhet meg az új gyalogos felüljáró cölöpalapjainak kivitelezése, ehhez azonban a közműfeltárások alapján a jóváhagyott tervek módosítása szükséges. A tervek szerint az első félévben átépítik a Pestszentlőrinc Vecsés közötti bal vágányt, majd ezt követően a jobb vágányt is.
A vágányátépítési munkák befejezése után helyezhető üzembe a Ferihegy 1. megállóhely az új gyalogos felüljáróval együtt.
Szollár Domokos, a repülőteret üzemeltető Budapest Airport szóvivője elmondta, hogy az új megállóhely kiépítéséhez a BA által vállalt munkákat a repülőtér üzemeltetője már elvégezte. Az 1-es terminál előtti parkolót a BA felújította, a férőhelyek számát duplájára, 570-re növelte és kiépítette a vasúti megállóhoz vezető közlekedő járdát is - fűzte hozzá.
A MÁV ismertetése szerint a Ferihegy 1-es megállóhely üzembehelyezését követően kerül sor a Kőbánya-KispestPestszentlőrinc vonalszakasz és Pestszentlőrinc állomás átépítésére, majd Pestszentlőrinc állomás üzembehelyezésére, amelynek kezdőponti végén egy, a kínai piac által részfinanszírozott új gyalogos felüljárót is átadnak.
A Budapest-Vecsés-Szolnok-Békéscsaba-Lőkösháza vonal felújítása keretében az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap forrásaiból, 21,3 millió euró költséggel épül át a FerencvárosVecsés vonalszakasz. A költségek 80 százalékát a
Kohéziós Alap, 20 százalékát pedig a költségvetés biztosítja, a kifizetés a minisztériumon, illetve a Kincstári Vagyonigazgatóságon keresztül történik.
A program keretében sor kerül egyebek között a FerencvárosVecsés vonalszakasz rekonstrukciójára: a vasúti pálya, a biztosítóberendezés, a térvilágítás, valamint a felsővezeték-rendszer átépítésére, illetve kialakítására, valamint
Pestszentlőrinc műemléki jellegű állomásépületének felújítására.
Az eredeti tervekhez képest magasabb műszaki tartalmú beruházást valósíthat meg a MÁV: az EU projekt keretében Kőbánya-Kispest és Vecsés között mód nyílik a pálya átépítésére, míg az eredeti tervben csak emelt szintű karbantartás szerepelt - fűzték hozzá.
STOP/MTI