Egyetértés a buszsávok elkülönítésében

2005.12.01.

Teljes vonalon elkülönítve járhat a 7-73-as buszcsalád
A Fővárosi Közgyűlés Környezetvédelmi és Városüzemeltetési Bizottságának mai – összevont – ülésén, teljes egyetértés alakult ki a tömegközlekedés előnyben-részesítésének fontosságában - áll a testület közleményében.

A meghívott szakemberek (Főmterv – Levegő Munkacsoport – Veke – Közlekedés Kft. - Közlekedéstudomyányi Egyesület), az alábbi véleményt alakították ki:

- néhány kiemelt vonalon a teljes hosszon, folyamatos rendszerként legyen előnyadás: a 7-73-as autóbuszcsaládon Újpalota és Albertfalva között, valamint a XVII. kerület Rákoskeresztúr kapcsolatán a metró vonallal.

- A város minden területén bővíteni kell az autóbuszsávok hosszát, mely jelenleg 30 km-t tesz ki, ezeknek kell alárendelni a jelzőlámpa rendszert, illetve a sávokat a Kossuth Lajos utca – Rákóczi út viszonylatának megfelelően kamerarendszerrel kell védeni.

- Ahol ezt a villamospálya lehetővé teszi, ott a villams-buszközlekedést ki kell alakítani

- Az előnybenrészesítés programját illeszteni kell az útfelújítási programhoz.

A megbeszélésen felmerült még, hogy az eddigi 1 éves kitekintésű tervekkel szemben szükséges volna legalább öt éves távlatban előre tervezni.

További lehetséges viszonylatok:

- Pesti út – Jászberényi út – Fehér út tömegközlekedési főtengely

- M1-M7-es autópálya bevezető szakasza

- Alkotás utca – Krisztina körút

- Kassai tér és Szőnyi út

- Bécsi út – Framkel Leo út

forrás: Budapest.hu