Fővárosi közlemény az Árpád hídi lámpa bekapcsolásáról

2007.01.19.

Káosz
A Fővárosi Önkormányzat ideiglenes jelleggel engedélyt adott az Árpád hídi irodaházaknál kiépített lámpák bekapcsolására. Ezért 2007. január 20-tól 30 napon át működni fognak a jelzőlámpák.

A tavaly nyáron végrehajtott egy órás próbaüzem során komoly fennakadások voltak, így elképzelhetőek az újabb torlódások a Buda felé vezető oldalon. A lámpák telepítésére a Fővárosi Közlekedésfelügyelet kötelezte a beruházókat. A Fővárosi Önkormányzat ezúton kéri az arra közlekedők türelmét az egyhónapos próbaüzem alatt.
Az Árpád híd pesti oldalánál felépült irodaházak építéséhez kapcsolódó közlekedésfejlesztési beruházásként átépítették a híd északi felhajtóját, amely a hídra vezető oldalon két sávosra bővült. A Fővárosi Közlekedés Felügyelet a biztonságos felhajtás érdekében jelzőlámpás csomópont építését írta elő. A Fővárosi Önkormányzat szakemberei közlekedésszervezési szempontok miatt a jelzőlámpák kihelyezését nem támogatták. A híd forgalmát ugyanis lényegesen lelassítják a jelzőlámpák.

A lámpák egy órás próbaüzemére 2006. augusztus 15-én került sor. Ezt követően a főváros kérte, hogy a tervezők végezzenek újabb forgalomszámlálást, és ennek eredményeit figyelembe véve programozzák újra a lámpákat. Az új programtervek 2007. január 4-én érkeztek meg a fővároshoz. Ez alapján ideiglenes kezelői hozzájárulást adott ki a Közlekedési Ügyosztály. A lámpákat ezért 2007. január 20-án kapcsolják be, és legalább 30 napig működnek. A tervezőknek ez alatt az idő alatt is vizsgálatokat kell végezniük, a végső üzembe helyezésről ezt követően alakítja ki végleges álláspontját az Önkormányzat. Forgalomtechnikai szempontból lényeges, hogy a lámpák 30 napig folyamatosan működjenek.

Eddig friss hír, majd következik Matyi augusztusi tudósítása a bekapcsolásról

 

Árpád hídi jelzőlámpa: Élt 78 percet
2006-08-15


[Matyi] Ma volt a nagy nap, amikor 11 órakor bekapcsolták - próbaüzemre - a jelzőlámpákat az Árpád hídon. Előre meg lehetett jósolni, hogy valami nem fog stimmelni, mert vagy az Árpád híd fog beállni Buda felé, vagy a felhajtó. Ez utóbbi jött be... Már augusztus harmadikán, amikor írtam erről a "jó" ötletről, akkor is sokan a fejüket fogták emiatt.
A mai főpróbán persze megjelentek az illetékesek is. Voltak a Fővárosi Önkormányzattól, a beruházást végzőktől, meg műszaki ellenőr, rendőrök. Egy helyről nem érkezett senki, ez pedig a Közlekedési Főfelügyelet... nekik nem volt fontos látni a dolgokat, végülis majd elmesélik nekik, hogy mi a tapasztalat. A rendőrök azért jöttek egyébként, mert számítani lehetett esetleg balesetre, hiszen a Pest felől érkezők azért elég nagy sebességgel szoktak a hídon közlekedni. Mondjuk akét rendőrautó látványa visszafogta a tempót, majdnem mindenki jól viselkedett.
A jelzőlámpa kiépésével megbízott cég képviselője lelkes volt, hogy milyen jó is ez a lámpa, hiszen a Népfürdő utca felől egy lámpaváltásnál 14-15 autó is fel tud hajtani a hídra. Amikor jeleztem neki, hogy ebből négy már a piroson hajtott át, nem reagált semmit...
A Fővárosi Önkormányzat illetékese már az elején nem tetszését fejezte ki, mert szerinte nem jó megoldás lesz ez.
A rendőrök szintén ugyanezen az állásponton voltak, mivel igaz, hogy sok koccanásos baleset történik itt, de egy ilyen lámpás megoldásnál már komolyabb balesetek is lehetnek.
Persze a próbát délelőtt 11-re rakták, mert abba nem ment bele a Fővárosi Önkormányzat, hogy délutáni csúcsban legyen a próba. És milyen igazuk volt! Mert így is pillanatok alatt a felhajtó környékén jó nagy dugó lett. Egy autós, akinek nem tetszett ez a lámpa kikiabált, hogy a Népfürdő utcától 22 perc alatt juttt el a hídig. Mellékesen a lámpa kikapcsolása után, egy sávon négy percre csökkent ez az idő...
A másik furcsaság az volt, amikor bekapcsolták a lámpákat a terelők még kint voltak, tehát csak egy sávon lehetett továbbra is felmenni a hídra. Aztán jött egy teherautó, felpakolták rá a terelőket, majd teherautó el... én balga módon azt is megkérdeztem az Illetékesektől, hogy minek vitték el, amikor ez csak próba, de erre a kérdésemre sem kaptam választ. Aztán mindenki jó alaposan megnézhette, hogy mekkora dugó lett egy aránylag csendes időszakban, majd úgy döntöttek, hogy akkor a lámpát kikapcsolják.
Teherautó visszajött, terelőkorlátokat lepakolták, lámpákat kikapcsolták, és mindenki jó okosan távozott.
A legszebb az volt, amikor a teherautóról épp lerakták a terelőkorlátokat, akkor a külső sávot foglalta el a daruskocsi. A forgalom egyből meglódult a felhajtón. Jelzőlámpát szerelő cég Illetékese egyből mutogatta, hogy na ez milyen jó megoldás! Igen... ezt mások is felvetették anno, igaz akkor a jelzőlámpa rendszer nem lett volna kiépítve, és az a pár millió sem került volna a cég zsebébe. Tippek szerint 20 millió forint volt ennek a kiépítésnek az ára - igaz ezt az irodaház beruházója fizette...
És hogy mi lesz most? Lámpát kikapcsolták, és úgy tűnik nem is fogják visszakapcsolni... Abszurdisztánban ez teljesen normális.