2008.01.16.
Szekszárd
Ötvenegy taxisnak van engedélye jelenleg Szekszárdon. Huszoneggyel vannak többen mint kellene, legalábbis a polgármesteri hivatal szerint.
Három társaság, plusz a magántaxisok várják az utazni vágyók hívását Szekszárdon. Összesen 51-en vannak. Bár a társaságok azt állítják, békésen megvannak egymás mellett, amikor a napi gondokról esik szó, bizony egymásra mutogatnak. A kedélyeket másfél éve az egyik taxitársaság kavarta fel, amikor fix áraival jócskán letörte a konkurenciát. A változások az utasok számára azóta is kedvezőek, ám hatása a társaságok számára beláthatatlan. Piegl Ferenc, a Gábriel Taxi vezetője szerint a legnagyobb forgalmuk nekik van. Ez nem véletlen, hiszen a városon belül fuvaronkénti 350 forintos ár a legolcsóbb. Egyébként a Gábriel a legnagyobb taxis vállalkozás, 16 autójuk van, ebből tíz főállású sofőrrel, a többiek nyugdíj vagy munka mellett másodállásban dolgoznak. Piegl Ferenc úgy véli, nincsenek sokan, sőt ezzel a tarifával dupla ennyi fuvart is vállalhatnának, mert annyi a hívásuk. A bővítés azonban szóba sem kerülhet, hiszen a polgármesteri hivatalban létszámstopot rendeltek el ezen a területen. Ilyen alacsony ár nincs még egy az országban.
Kaszás Zoltán, a 6x5 taxi vezetője nehezményezte is az árszabást. Szerinte ennyi pénzért, ilyen benzinárak és más költségek mellett nem szabadna szolgáltatni. Ők kilenc autóval dolgoznak, fő- és másodállású taxisokkal. Ha valaki hosszabb távra megy, velük jobban megéri utazni, állítja a cég vezetője. A 200 forintos alapdíj mellé kilométerenként is 200 forintot számolnak fel, míg a fix árasok városon kívül próbálják meg behozni a lemaradásukat. Kaszás Zoltán szerint több a taxi a megyeszékhelyen, mint kellene. És a tarifákat is emelni kellene, hiszen a költségek magasak, de senki nem mer lépni addig, amíg a másik nem emel. A költségek nem csupán a benzinárból és a szervizből állnak. Jelentős összeget tesz ki legalábbis Szekszárdon az úgynevezett gépjármű-várakozási közterületi díj, röviden droszt-díj.
Szigeti Júlia, a műszaki osztály munkatársa elmondta, ez az összeg januártól százezerről, gépkocsinként százhúszezer forintra módosult, mivel a droszt-díj áfaköteles lett. Két évvel ezelőtt még Szekszárdon is a területfoglalási díj 13 ezer forint volt autónként. Az emelés az összzónás parkolóbérletek árához igazodott. Szigeti Júlia megerősítette, sok a taxi Szekszárdon. Az eddigi engedélyeket nem vonják be, de újakat sem adnak ki addig, amíg a taxik száma harminc felett van.