A budapesti dugók legfőbb oka a sok szép új GPS berendezés

2008.06.10.

Miért járnak az emberek inkább taxival???
Ajánlom figyelmébe mindenkinek ezt a cikket, aki azt állítja, hogy a taxi manapság egy luxus szolgáltatás.

A budai oldalra rendszerint taxival közlekedek, mert átjutni a hidakon manapság lehetetlen, és ez nyáron csak bonyolódik, a Margit híd teljes, valamint az Erzsébet híd részleges lezárásával. A minap is hasonlóan jártam el, és az egyik cég, több mint 40 éves tapasztalattal rendelkező – amúgy kiváló hozzáállású és magatartási – sofőrje, elmagyarázta a probléma forrását.

Nem azért járok Budára taxival, mert olyan jól megy, és annyi pénzem van, hogy nem is tudom mire költsem. Sima matematika az egész. Ha kocsival megyek, akkor a buszsávot mellőznöm kell (ellenkező esetben 30 000 Ft alkalmanként, köszönhetően a körúti, valamint a buszokra szerelt (!) kameráknak), és így nagyjából 2 óra az út oda-vissza. Ezen felül parkolnom kell, ami további 20 perccel, valamint minimum 400 Ft-tal dobja meg az út költségét. Tehát 2,3 óra, szorozva az óradíjammal, plusz a parkolás költsége, az több, mint a taxi oda-vissza borravalóval együtt. Persze ez is ki van találva rendesen, hiszen sem ezt a költséget, sem az üzemanyag áfáját nem lehet elszámolni, de mindegy.

(ideje lenne tarifát emelni!!!...a szerk.)


Szóval megyünk Buda felé, és beszélgetünk B. János sofőrrel. Aktuálpolitikai témákon kívül, mindig meg szoktam kérdezni, hogy használ-e GPS-t, vagy fejből tolja Budapest összes utcáját, kerülőutakkal együtt. Az újhullámos taxis kollégák jelentős része már használ GPS-t, de ettől meg néha azért ver le a víz, mert szó szerint követik, holott vannak sokkal jobb útvonalat tudok én, saját fejből. Ugye mindenhol vannak navigációs opciók (gyors, rövid, költséghatékony), és szinte megtett út alapján meg lehet mondani, hogy melyik taxisnak, milyen GPS szoftvere, melyik verzióban navigál.

Tehát B. János – aki már csak hobbiból taxizik – véleménye szerint, Budapesten azóta nem lehet közlekedni, amióta megjelentek a GPS berendezések, és bennük az ELKERÜLŐ ÚT funkció. János szerint: „Eddig a sok mazsola, meg hétvégi sofőr csak a főutakat ismerte, és nem mert bemenni a rengetegbe, ki lehetett kerülni mindent a főutak érintése nélkül. Most meg mit lát az ember? Mindenkinél ott fityeg a kütyü középen, mint a kutyák csorgatják rájuk a nyálukat (mert az útra nem figyelnek), és fogják a fejüket, ha meghallják, hogy ÚJRATERVEZÉS. Az összesnél látható, aki szűk kis utcákba, behajt, hogy csak a képernyőt bámulják. Kidobnám mind.”


Forrás: itpages