2006.07.24.
Mi a Margit híd egyetlen stabil szerkezete?
Teljes a közlekedési káosz a Margit hídon és környékén. A rendőrség ugyan a híd mindkét végén, sőt időközönként a belső szakaszain is igyekezett rendet tartani, de a lámpaoszlopok kényszerű cseréje és a villamospotló autóbuszok miatt, váratlan forgalmi akadályok alakultak ki.
A felsővezetékeket tartó oszlopok megerősítését tegnap kezdték el, és a munkálatokat irányító mérnök szerint szerda reggelre át kell adniuk a területet a villamos forgalomnak.
A rekkenő hőségben és éjszaka is megfeszített tempóban dolgoznak a lakatosbrigádok a Margit hídi lámpaszlopok statikai megerősítésén. A villamospálya felső vezetékét helyenként továbbra is daruskocsikkal tartják. A röntgenfelvételek ugyanis kimutatták: az oszlopok és a járda találkozásánál elette őket a rozsda és már nincs, ami ellenálljon a hatalmas terhelésnek.
A Margit hídon dolgozókat csákánnyal a kezében felügyelte Demszky Gábor főpolgármester és a BKV vezérigazgatója, Aba Botond szombat este.
A hídnak egyetlen stabil szerkezete a járda alatti beton, most ide fúrnak lyukakat. Ebbe ragasztják bele a hatalmas csavarokat, amikhez a támasztóelemeket fogják rögzíteni. A sablonokat fából gyártották le, mert így könnyebb a mozgatásuk.
Továbbra is kérdéses, kit terhel a felelősség. A hídnak igen, de a lámpaoszlopoknak 28 éve nincs tulajdonosa. A BKV, az Elektromos Művek és a Budapesti Dísz- és Közvilágítási (BDK) Kft. most egymásra mutogatnak. Papíron 2001. szeptember 1-től a BDK Kft. üzemelteti a fővárosi közvilágítást, a BKV bérli az oszlopokat, így a közös felelősség nem egyértelmű - állítja az ELMŰ. A tulajdonviszonyokat pedig közel 30 éve nem rögzítették.
"A BKV a paródiák világába tartozik"
A BKV a paródiák világába tartozik - így jellemezte az új Combino villamosok miatt kialakult helyzetet a fővárosban Tarlós István, a Fidesz főpolgármester-jelöltje.
Egy lapinterjúban azt mondta: szerinte valami nem stimmel a közlekedési társasággal, hiszen kétévenként elképesztő hiányt halmoz fel, majd átszervezés vagy személyi váltás nélkül minden megy tovább. Azt mondja: ha ő lesz a főpolgármester, kideríti miért nem működik a BKV.
Más kapcsolatot alakítana ki a kerületi polgármesterekkel is, jelenleg ugyanis a kerületi vezetők évente kétszer szoktak beszélni Demszkyvel, akkor is alá akar íratni velük valami papírt. Tarlós szerint a főváros vezetőinek koncepciók helyett csak álmai vannak. Úgy véli: a Podmaniczky-terv a mesékbe való, ráadásul kérdéses az is, hogyan fedezi majd az útfelújításokat a város.
***
Mint ismert, a 4-es 6-os vonalán a Jászai Mari tér és a Moszkva tér között több mint egy hete nem járnak a villamosok, mert egy terhelési próba után kidőlt egy felsővezetéket tartó oszlop a Margit hídon. Ahhoz, hogy a villamosforgalom újrainduljon szinte az összes oszlopot meg kell erősíteni.
Forrás: HírTv