2005.12.29.
Jövő zenéje
A Hídépítő Rt. és a Strabag Építő Rt. 62 milliárd forintért építi fel az északi Duna-hidat, mely Újpestet köti össze Budakalásszal.
Az M0-s körgyűrűhöz tartozó északi Duna-híd építésére kiírt nyílt közbeszerzési eljárás győztese legkedvezőbb ajánlatával az M0 Északi Duna-híd Konzorcium, amelynek tagjai a Hídépítő Rt. és a Strabag Építő Rt. A nyertes 61,9 milliárd forintért építi fel a hidat - tájékoztatott az eredményhirdetésről a Nemzeti Autópálya Rt.
A győztes mellett érvényes ajánlatot nyújtott még be a Betonút Szolgáltató és Építő Zrt. és a Vegyépszer Építő és Szerelő Rt. is. Az M0-s körgyűrű északi szektorának 72,835 és 76,708 kilométer-szelvénye közötti 2x2 sávos autóút kivitelezése magában foglalja a komplett Duna-híd megépítését és két külön szintű forgalmi csomópont kialakítását is - írja az Index.
Az Árpád hídnál kétszer nagyobb Duna-híd Újpestet köti majd össze Budakalásszal. A Duna főága fölött 590 méter hosszú ferdekábeles acélhíd, a Szentendrei-Duna fölött 332 méter hosszú acélhíd épül, az ezekhez csatlakozó vasbeton hidak hosszúsága 922 méter lesz.
A teljes építmény 5 hidat foglal majd magában. Az átkelőn kerékpáros és gyalogos járda épül, a leállósáv szélesebb lesz a későbbi forgalomnövekedés függvényében, a bővíthetőség érdekében. A kivitelezés 2007 végéig tart majd.
A híd elkészültével jelentősen javul majd Budapest északkeleti részének közlekedése, hiszen ugyanakkorra lesz kész az M0-s szintén márciustól épülő keleti szektora is az M3-as autópályáig. Az átvezetést a már meglévő 2/A és 2/B jelű utak biztosítják majd.