2006.05.05.
Megfelelő ütemben halad az M0-ás Budapestet elkerülő körgyűrű keleti szektorának építése, a 26,5 kilométeres új szakaszt a terv szerint a jövő év végén adják át - közölte Béni Gyöngyi, a Nemzeti Autópálya Rt. sajtóreferense csütörtökön.
A 70 milliárd forintos beruházás költségének nagyobb hányadát az EU fedezi, a közbeszerzési pályázaton két cég, a PVT, két osztrák és egy magyar vállalkozást magába tömörítő konzorcium és az ED-M0-ás közös vállalkozás, egri és debreceni útépítő céggel, nyert és kapott megbízást a kivitelezésre. A munkálatok szakmai felügyelője az UTIBER.
Figyelembe veszik a "zöld szempontokat"
A Vecsést az M3-as autópályával összekötő, Maglódot és Pécelt is érintő körgyűrű-szakasz jelenleg az Árpádföldtől Csömörig futó 8,5 kilométeres távon épül kétszer két sávon. Itt figyelembe veszik a környezet- és természetvédelmi szempontokat, ezért az utat 14 méter mélyen a földfelszín alatt építik ki, hogy ezzel a környező települések lakosait megóvják a zajhatásoktól. Ahol kevésbé mélyen megy az út, ott zajfalakat, védődombokat építenek ki.
Az M0-ás körgyűrű Újpestet Budakalásszal összekötő 3 kilométer hosszú Duna-híd építéséhez is hozzáláttak. Vita van még, hogy a beruházás részét képező, a Szentendrei-sziget és Szentendre között kiépítendő kis híd pontosan hol helyezkedjen el, ezzel kapcsolatban még egyeztetések zajlanak az érintett önkormányzatokkal.
Jelenleg 50 kilométer hosszon közlekedhetnek a járművek a Budapestet elkerülő körgyűrűn, a terv szerint a végleges hossz 107 kilométer lesz. Elkészülte után az ide átterelődő forgalom nagymértékben mérsékli majd a fővárosi utak zsúfoltságát.