2006.08.30.
Peterbilt 386 |
A tranzitutak kiválasztásánál a szakértők ötféle lehetőséggel számolnak. A legvalószínűbbnek ezek közül az látszik, hogy a díjfizetésbe - az autópályák, autóutak mellett - bevont utak körét a forgalmi adatok alapján határozzák majd meg. Az elképzelés a kizárólag az autópályák fizetővé tételét lehetővé tevő közúti közlekedésről szóló törvény módosítását igényli. A gyakorlatban pedig azt jelentené, hogy az úthasználók nemcsak a sztrádákon, hanem még további több mint félszász főútvonalon is kénytelenek lennének díjat fizetni.
Az autósok többségét megnyugtathatja, hogy a használatarányos díjak előreláthatólag a 7,5 tonnát meghaladó tömegű tehergépkocsiknál - tehát elsősorban a nemzetközi fuvarozásban részt vevő kamionoknál - váltják majd fel a jelenlegi matricákat. A kisebb teherautók és a személygépkocsik egy ideig még a címkés rendszert használhatják. Az átállás pontos menetrendjéről azonban nincs döntés.
Stop!