2006.03.28.
Már csak a közepe hiányzik
2003-ban kezdték építeni, a távon belül három csomópontot, egy pihenőhelyet, kilenc aluljárót, 19 felüljárót és 29 hidat létesítettek. Tavaly nyáron készült el a B.szárszó és Ordacsehi közötti rész. A jelenleg épülő Zamárdi-B.szárszó közötti szakaszt a tervek szerint jövő augusztusban adják át.
Gyurcsány Ferenc miniszterelnök és Dióssy Gábor, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium politikai államtitkára jelenlétében, hétfőn délután, az utat építő cégek átadták a forgalomnak az M7-es autópálya Ordacsehi és Balatonkeresztúr közötti szakaszát. Ma Európában Magyarországon épül egyidejűleg a legtöbb autópálya és autóút - mondta Gyurcsány Ferenc miniszterelnök a Balatonkeresztúron megtartott avatóünnepségen.
A miniszterelnök hangsúlyozta: az infrastruktúra fejlesztése a jövőben is kiemelt szerepet kap a nemzeti programban.
Az M7-es autópálya 145. és 170. kilométerszelvénye közötti, az eredetileg tervezett időpontnál egy hónappal korábban átadott, 25,7 kilométeres új szakaszt az Uvaterv Rt. tervezte, a mérnöki felügyeletet az Utiber Kft. látta el. Tímár Gyula, a kivitelező Vegyépszer Zrt. elnöke az átadáson rámutatott: a mocsaras, lápos, tőzeges talajon különleges technológiával dolgoztak az emberek. Tímár Gyula megemlítette, hogy a korábban átadott autópálya-szakaszokkal együtt Siófoktól mintegy 50 kilométerrel rövidebb utat kell megtenniük így az autósoknak.
2003-ban kezdték építeni, a távon belül három csomópontot, egy pihenőhelyet, kilenc aluljárót, 19 felüljárót és 29 hidat létesítettek. Tavaly nyáron készült el a Balatonszárszó és Ordacsehi közötti rész. A jelenleg épülő Zamárdi-Balatonszárszó közötti szakaszt a tervek szerint jövő év augusztusában adják át. Az építkezés a Balatonkeresztúr-Nagykanizsa út megépítésével válik teljessé. A most átadott autópálya-szakasz forgalomba helyezésével keddtől a 7-es főút e szakaszán nem közlekedhetnek a 7,5 tonnánál nehezebb teherautók, így azok csak Balatonszárszónál térhetnek vissza a főútra.
Kiss Árpád