Eddig tízezren szavaztak a KRESZ módosításáról

2006.12.16.

Voks
Eddig összesen 9.460-an szavaztak arról, hogy kötelező legyen-e az úttesten tartózkodó gyalogosoknak és kerékpárosoknak a fényvisszaverő mellény használata; a szavazás jelenlegi állása szerint a válaszadók több mint fele igennel voksolt.

Kóka János gazdasági miniszter december 12-én jelentette be, hogy szavazásra bocsátja a KRESZ tervezett módosításait a tárca honlapján.

A szavazók elsőként arra kérdésre válaszolhattak: "Egyetért-e azzal, hogy lakott területen kívül, éjszaka és rossz látási viszonyok mellett az úttesten közlekedő vagy az úttesten tartózkodó gyalogosok és kerékpárosok számára kötelező legyen a fényvisszaverő mellény használata?"

A GKM közlése szerint igennel voksolt a válaszadók 57 százaléka, nemmel pedig 43 százaléka.

A GKM és az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium közösen dolgozik a KRESZ módosításán. A szakmai egyeztetés már megtörtént és 2007. első negyedévében mindenképpen módosítják a közlekedési szabályokat. A miniszter korábban azt mondta: addig az időpontig kell dönteni a KRESZ módosítandó pontjairól.

A tárca honlapján közzétett információk szerint A GKM nyitólapján heti rendszerességgel jelennek meg a módosítandó pontok.

A most ismertetett kérdés mellett a szaktárca várja a szavazatokat egyebek mellett arról, hogy éjszaka és rossz látási viszonyok mellett lakott területen kívül kerékpárral közlekedők részére szintén legyen-e kötelező a fényvisszaverő mellény használata. A módosítás érinti azt is, hogy a járműveken minden gyermeket külön ülőhelyen kell elhelyezni, illetve kötelezővé kell tenni biztonsági gyermekülésben történő elhelyezésüket.

A tervek között szerepel, hogy a lakott területen kívüli forgalomban közlekedő autóbuszokban kötelezővé kell tenni az ülésekhez beszerelt biztonsági övek használatát, valamint az, hogy a csoportos gyermekszállítást végző iskolabuszok külső megjelölését, az ülésekhez biztonsági öv beszerelését és a biztonsági gyermekülés használatát kötelezővé kell tenni.

A KRESZ újbóli áttekintését és módosítását leginkább a közúti baleseti adatok indokolják, ezek szerint évente átlagosan 30 ezer ember sérül meg, s közülük 1.300-an életüket vesztik.

STOP