2006.12.17.
Immár bizonyossá vált, hogy Aba Botondnak távoznia kell posztjáról
Új vezérigazgatóval képzeli el a BKV Zrt. további működését a csütörtökön megválasztott főpolgármester-helyettes, Hagyó Miklós. A városvezető nem akarta megnevezni az utódot. Steiner Pál budapesti szocialista frakcióvezető viszont sejtette, hogy Antal Attila, a Főtaxi korábbi, a Nógrád Volán jelenlegi vezérigazgatója váltja Aba Botondot.
Immár bizonyossá vált, hogy Aba Botondnak távoznia kell posztjáról. Hagyó Miklós szocialista főpolgármester-helyettesnek már meg is van a jelöltje, ám egyelőre nem nevezte meg, kit látna szívesen januártól a BKV Zrt. vezérigazgatói székében. Mint a tegnapi, Demszky Gábor főpolgármesterrel közösen tartott sajtótájékoztatóján elmondta: a közlekedési társaság vezetőjének személyéről előbb a fővárosi frakciókkal és az érintett szakszervezettel akar egyeztetni. Annyi bizonyos, hogy a vezérigazgató-váltásig hátralévő két hét kevés ahhoz, hogy meghirdessék Aba Botond helyét, így a főváros legnagyobb vállalatának új vezetőjét pályázat nélkül jelölik.
Noha a városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes nem kívánta megnevezni a jelöltet, Steiner Pál szocialista frakcióvezető lapunknak nyilatkozva sejteni engedte, hogy a sajtóhírekben szereplő Antal Attilát jól felkészült, a BKV vezetésére alkalmas szakembernek tartják. A BKV Zrt. vezérigazgatói posztjának várományosa korábban a Főtaxi, most pedig a Nógrád Volán első embereként dolgozik. Nem csupán sikertörténetek köthetők a nevéhez, hiszen Antal Attila irányította a csődbe ment Est Taxi társaságot is.
Most már nem a Combino villamosok ügye a téma (fotó: Németh András Péter) |
Antal Attila kinevezését valószínűsíti a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezete is. Vág Péterné, az érdekképviselet elnöke lapunknak azt mondta, Hagyó Miklós tájékoztatásával ellentétben tegnap délutánig sem szóbeli, sem írásos megkeresés nem érkezett a későbbi egyeztetésekkel kapcsolatban. A BKV-nál egyelőre nem terveznek munkabeszüntetést, jóllehet a bértárgyalások – jóváhagyott jövő évi költségvetés híján – félbemaradtak.
Úgy tudni, a tömegközlekedési vállalat élén tervezett személycsere a 4-es metró építése terén is változásokat okozhat. Aba Botond több mint húsz éve dolgozik a társaságnál, 13 éve vezérigazgató.
Megbízatása 2007 májusában jár le, így az idő előtti menesztése akár több tízmillió forintba is kerülhet a tulajdonosi jogokat gyakorló fővárosnak. A BKV Zrt. vezérigazgatójának ügyében a Fővárosi Közgyűlés december 20-i rendkívüli ülésén döntenek.
A fővárosi Fidesz frakcióvezetője elképzelhetőnek tartja a vezérigazgató-csere támogatását, a KDNP és az MDF frakcióvezetője azonban érdemi információkat igényel a véleményalkotáshoz. Tarlós István szerint a BKV jelenlegi helyzete miatt "Demszky Gábor politikai felelőssége legalább akkora, mint Aba Botond szakmai felelőssége, őt azonban, úgy tűnik, senki nem kéri számon".
Pályakép
Aba Botond 1976-ban szerzett közlekedésmérnöki diplomát. 1980-ban került a BKV-hoz, 1990-től műszaki főtanácsos, három évvel később sikerrel pályázta meg a részvénytársasággá alakult cég vezérigazgatói posztját. Aba Botond 13 éve vezeti a céget, három-négy évre szóló mandátumát eddig minden alkalommal meghosszabbította a főváros, éves, több tízmillió forintos prémiumát – egy eset kivételével – minden évben megszavazták.
Szigeti Ildikó