Megfeleződnek a céges taxirendelések

2009.03.04.

A csökkenő forgalom mellett a lízingteher is nyomja a sofőröket
Az év elején megszokott pangáson túlmutató problémákat tapasztalnak a taxitársaságok. A legnagyobb gondot a szerződéses ügyfelek számának jelentős csökkenése jelenti -írja a Napi Gazdaság.

Azok a taxiscégek, amelyek sok multinacionális vállalattal állnak kapcsolatban, esetenként azzal szembesülnek, hogy partnereik 40-50 százaléka a válság kapcsán megvonta munkavállalóitól a taxicsekkeket - mondta el Szűcs Attila, a Tele5 taxit és a Budataxit üzemeltető Buda Kft. marketingigazgatója.

A cégek összegzése szerint a forgalom egyelőre 5 százalék körüli visszaesést mutat, ami autónként húszezer forint veszteséget jelent, vagyis fejenként körülbelül tíz fuvarral kevesebb jut minden sofőrre.

A csökkenő forgalom, az átlagosan 40 százalékos kihasználtság mellett a taxisok költségei ugyanakkor óriási mértékben növekedtek, hiszen járműveik java lízingelt, ezek törlesztőrészlete pedig akár 60 százalékkal is emelkedhetett - mondta Lengyel Sándor, a Főtaxi kereskedelmi vezetője. Bár a sofőrök még fenn tudják tartani az autójukat, ám a tartalékok felélése után sokan tönkremehetnek - tette hozzá Lengyel.

A taxitársaságok a csökkenő kihasználtság mellett nem számolhatnak a tarifák emelésével - a jövőt inkább a technológiai újítások, illetve a különböző kedvezmények biztosíthatják. A City Taxi például a chipkártyaalapú elszámolásban látja a jövőt, ami folyamatos, áttekinthető fuvarszolgáltatást és azonnali elszámolást nyújt a megrendelők részére.

A Főtaxi egy új, gps-alapú forgalomirányítási rendszer bevezetését tervezi, amely egy számítógépes program segítségével küldi a sofőröket a hozzájuk legközelebb eső címre, a Tele5 pedig a privát utazási kártyák terjesztésében látja a jövőt, amivel céges partnereik munkavállalóihoz kívánnak eljutni.

Forrás: