2006.07.22.
Hivatalos dokumentum
Megszereztük, azt a 60 pontos követelményrendszert, aminek meg kell felelnie a reptéri tenderen pályázatot benyújtó szolgáltatóknak.
A SZOLGÁLTATÁSI KÖVETELMÉNYEK MÉRÉSI RENDSZERE
A Mérési Rendszer alapelemei:
1. Ellenőrző Bizottság (a Szolgáltatási Szerződés rendelkezései szerint) havi ülései
a. Közös Ellenőrzések értékelése
b. Havi Szolgáltatási Jelentés értékelése
c. Eseti Ellenőrzések és Próba-vásárlások értékelése
d. Szolgáltatási Követelmények pontozásának értékelése
e. A szolgáltatás bármely elemének fejlesztését szolgáló akcióterv elfogadása
2. Közös Ellenőrzés a Szolgáltató és a BA Zrt által, kéthetente egyszer.
A közös megállapítások rögzítésre, és az Ellenőrző Bizottság havi ülésein megvitatásra kerülnek
3. Eseti Ellenőrzés a BA Zrt által - a megállapítások rögzítésre, és az Ellenőrző Bizottság havi ülésein megvitatásra kerülnek.
4. Eseti Ellenőrzés a Szolgáltató által - a megállapítások a Havi Szolgáltatási Jelentésben rögzítésre, és az Ellenőrző Bizottság havi ülésein megvitatásra kerülnek.
5. Próba-vásárlások - a megállapítások rögzítésre, és az Ellenőrző Bizottság havi ülésein megvitatásra kerülnek.
6. A Szolgáltató Havi Szolgáltatási Jelentést készít és juttat el a BA Zrt számára, mely tartalmazza valamennyi
a. Vásárlói/utas reklamációt, véleményt, javaslatot, akár telefonon, akár írásban (levélben, kérdőíven) érkezett.
Szolgáltató rögzíteni köteles a beérkezés, a válasz és a végső intézkedés időpontját,
b. Gépjármű Karbantartási és Javítási Jegyzőkönyvet,
c. Szolgáltatási Hibajelentéseket,
d. Oktatási Jegyzőkönyveket.
7. A Szolgáltató a Szolgáltatási Szerződésben rögzített teljes körű Információszolgáltatási kötelezettségének eleget tesz.
INFRASTRUKTÚRA HASZNÁLATA
PUFFER PARKOLÓK
A Szolgáltató köteles biztosítani, hogy:
1. a Puffer parkolókat kizárólag a Szolgáltatónak a repülőtéri szolgáltatásra kijelölt járművei használják
2. a Puffer parkolók állandó rendezett és tiszta állapotát
BESZÁLLÓ PONTOK A KÖZÜTI ELŐTÉREN
A Szolgáltató köteles biztosítani, hogy:
3. A Diszpécserek állandó szolgálatot teljesítenek a Beszálló Pontoknál
a. Az utasokat a megfelelő (voucher szerinti) taxihoz irányítják
4. A Diszpécserek ellátják az állandó gépkocsi irányítási feladatokat: a forgalom ritmusának és az utas igényeknek megfelelően rendelnek taxikat a Puffer parkolókból
5. felügyelik a szolgáltatás rendjét a Közúti Előtéren
DISZPÉCSER PULTOK AZ ÉRKEZÉSI CSARNOKOKBAN
A Szolgáltató köteles biztosítani, hogy:
6. A Diszpécserek állandó szolgálatot teljesítenek a Diszpécser Pultoknál
a. teljes körű információ nyújtás a szolgáltatásról még a szolgáltatás megrendelése előtt
b. rendelés felvétele: úti cél és egyedi igények (mozgáskorlátozott szállítás, dohányzó autó, állat szállítás stb.)
c. igény szerinti autó rendelése
d. szigorú számadású nyomtatványon kiadott voucher átadása, melyen feltüntetésre kerül:
• az úti cél,
• az utas esetleges egyedi igénye,
• a kijelölt gépkocsi azonosítója, a fizetendő viteldíj maximuma.
SZOLGÁLTATÁS ELLÁTÁSA
A Szolgáltató köteles:
7. A szolgáltatást napi 24 órában, heti 7 napon, vagy olyan csökkentett intervallumban ellátni, amit a BA Zrt megkövetel, vagy engedélyez.
8. biztosítani, hogy minden utas rendelése számítógépes rendszeren és minden más szükséges módon rögzítésre kerül, valamint a rendelések a rögzítés sorrendjében kerülnek teljesítésre.
9. a Szolgáltatóval szerződéses viszonyban álló, a szolgáltatás ellátásához szükséges minden hatósági engedéllyel rendelkező sofőrökről gondoskodni a szolgálat ellátását minden időben biztosító számban
10. a szolgáltatás folyamatos felügyeletére teljes felhatalmazással bíró képviselőt biztosítani, aki a szolgáltatás napi biztosításának teljes felelősségével tartozik és aki folyamatos kapcsolatban áll a BA Zrt kijelölt képviselőjével és aki a szolgáltatás biztosításának teljes ideje alatt elérhető. Minden utasítást, melyet a BA Zrt e képviselőnek ad (szóban vagy írásban) úgy tekintendő, mint a Szolgáltatónak adott utasítás.
11. az alábbi segítséget biztosítani az utas kérésére:
a. csomagok (beleértve a síléceket és egyéb sportfelszereléseket) be- és kirámolása
b. segédkezés a csomagoknak a Terminál bejárata és az autó közötti vitelében
A szolgáltatás (fuvar) elutasítása
12. A Szolgáltató - az egyéb jogszabályokban meghatározottakon felül pl. a gépkocsira megállapított utas férőhely meghaladása - csak akkor tagadhatja meg a fuvar teljesítését, ha a jelentkező utasról kétséget kizáróan meg tudja állapítani, hogy:
a. úti célját nem tudja, vagy nem akarja közölni;
b. fertőző beteg;
c. súlyosan sérült (a mentők értesítése és a kiérkezésig a segítségnyújtás kötelező); d. kísérő nélküli 6 éven aluli gyermek;
e. oly mértékben ittas, illetve kábítószer hatása alatt áll, hogy szállítása balesetveszélyt jelenthet a taxis személyi biztonságát, illetve a vagyonbiztonságot veszélyezteti,
f. garázda magatartással konfliktushelyzetet idézhet elő (szükség szerint értesíti a rendőrséget);
g. ruházatával, vagy egyéb módon a taxigépkocsit beszennyezheti;
h. ha élő állatot kíván szállítani és ennek feltételei nem biztosítottak, vagy a gépkocsivezető fél vagy undorodik a szállítandó állattól;
i. olyan szolgáltatást is igénybe kíván venni, amelyhez a taxis kellő ismerettel és engedéllyel nem rendelkezik (pl.: csomagszállítás, ügyintézés, személyi védelem stb.);
j. a kötelezően feltüntetett díjszabástól el akar térni, vagy nyilvánvalóan fizetésképtelen;
A Szolgáltatónak tilos:
13. A BA Zrt előzetes írásos engedélye nélkül a Repülőtér területén a Szolgáltatási Szerződésben rögzített Engedélyezett Üzleti Tevékenységen túl bármilyen üzleti tevékenységet folytatni, valamint a BA Zrt által előzetesen nem jóváhagyott feliratot, hirdetményt, reklámot kihelyezni.
SZÁMLÁZÁS
A Szolgáltató köteles:
14. az utas előzetes jelzése esetén a Szolgáltatói Szerződésben rögzített bankkártya típusokat elfogadni képes autót biztosítani.
15. a szolgáltatást mindenkor a Szolgáltatói Szerződésben rögzített ártáblázat szerint biztosítani.
16. szórólapokat és hirdetményeket készíteni, melyek pontos tájékoztatást adnak az utasoknak a fuvardíjakról és biztosítani ezek állandó és jól látható elérhetőségét minden utas számára a Diszpécser pultok közelében, valamint a BA Zrt által előírt helyeken. A szórólapokat és hirdetményeket mindenkor és minden esetben előzetes jóváhagyásra a BA Zrt felé be kell nyújtani.
17. garantálni, hogy a hivatalos árlistáján szereplő fuvardíjak a mindenkori hatályos jogszabályok szerinti ÁFA tartalommal rendelkeznek, valamint biztosítani az ÁFA-val kapcsolatos valamennyi jogszabályi követelmény maradéktalan betartását.
18. garantálni, hogy azonos fuvardíjakat állapít meg, függetlenül attól, hogy a szolgáltatásért készpénzben, (bank)kártyával vagy más egyéb módon fizet az utas.
19. a többnyelvű (magyar-angol-német) fuvardíj táblázatot, valamint a reklamáció esetén a Budapest Airport Zrt felé a közvetlen kapcsolatot az autóban jól látható helyen ki kell helyezni.
A fuvardíjak:
20. minden hatályos jogszabálynak és rendelkezésnek meg kell feleljenek
21. Budapest közigazgatási határain belül a Szolgáltatási Szerződésben kijelölt zónák szerinti maximum árak meghatározásával kell megadni.
22. A Budapest közigazgatási határain kívüli célállomásokra irányuló fuvarok HUF/km árát külön, a Szolgáltatási Szerződésben rögzített maximum ár meghatározásával kell megadni
a. A Szolgáltató minden esetben tájékoztatni köteles az utast az általa megadott, Budapest közigazgatási határain kívüli célállomás várható viteldíjáról a szolgáltatás megrendelése előtt
23. Évente maximum egyszer, Július hónapban emelhetők
a. maximálisan a hivatalos KSH inflációs adat mértékében
b. minden hatályos jogszabály és rendelkezés megtartása mellett
24. Évközi változtatására kizárólag a BA Zrt jóváhagyásával van lehetőség
A JÁRMŰVEK
A Szolgáltató köteles biztosítani, hogy:
25. megfelelő számú jármű (beleértve a tartalék járműveket is) és sofőr álljon mindenkor rendelkezésre az utas igények maximális kielégítése és a magas minőségi követelmények teljesítése érdekében. Amennyiben a BA Zrt úgy ítéli meg, hogy a rendelkezésre álló járművek száma a szolgáltatás iránti igények megfelelő kielégítésére nem alkalmas, úgy fenntartja magának a jogot, hogy előzetes egyeztetést követően meghatározza a szolgálatba állítandó, vagy szolgálatból kivonandó további járművek számát, továbbá, hogy megkövetelje a Szolgáltatótól további járművek szolgálatba állítását, vagy járművek szolgálatból történő kivonását olyan számban és annyi időre, ahogy azt a BA Zrt szerint az adott körülmények megkövetelik
26. A szolgáltatás megkezdésének időpontjában a flotta a következő követelményeknek kell, hogy megfeleljen:
a. A reptéri szolgáltatás ellátásában résztvevő flotta valamennyi tagja díjfizető készülékkel ellátott személygépkocsi, azaz személytaxi
b. A reptéri szolgáltatás ellátásában résztvevő autók paraméterei a következők:
• Magasság minimum: 1452 mm
• Tengelytáv minimum: 2670 mm
• Nyomtáv elől minimum: 1515 mm
• Nyomtáv hátul minimum: 1521 mm
• Csomagtér űrtartalom minimum: 460 liter
• Férőhelyek száma minimum: 5 db
• Férőhelyek száma maximum: 7 db
c. 5 évnél idősebb autó a flottában nem lehet
d. valamennyi autó légkondicionált
e. a flotta minimum 30%-a kombi, ezen belül a flotta minimum 15%-a egyterű autókból álljon
27. A szolgáltatás megkezdésétől számított egy éven belül a flotta - a fenti követelmények megtartása mellett - az alábbi követelményeknek kell, hogy megfeleljen, amit a szerződés időtartama alatt mindvégig fenn kell tartani:
a. Gépkocsik átlag életkora maximum 3 év
b. A flotta maximum 3 típusból állhat
c. Valamennyi autó azonos színű és arculatú legyen
28. minden, a szolgáltatás ellátásában résztvevő autó rendelkezzen minden szükséges engedéllyel. A BA Zrt által jóváhagyott színű és típusú autókon semmilyen jel és felirat nem lehet a BA Zrt előzetes írásos hozzájárulása nélkül.
29. Minden autó egyedi, a BA Zrt. által jóváhagyott reptéri szolgáltatási azonosítóval rendelkezzen
a. sorszám stb.
30. Minden autó rendelkezzen egységes arculatot biztosító elemekkel a. szabadjelző, designfóliázás, lógók stb
31. a járművek mindenkor tisztán és kifogástalan műszaki állapotban látják el a szolgálatot, és a következő követelményeknek megfelelnek:
a. az ülések huzata megfelelő
b. padlózata szőnyegezett
c. az utastér tiszta és rendezett, a nyilvános szolgáltatás ellátására minden tekintetben alkalmas
d. megfelelő számban alkalmasak kerekes szék biztonságos szállítására
e. megfelelő számban képesek biztosítani különböző korú gyermekek számára biztonsági gyermeküléseket, melyek kezelésére, rögzítésére a sofőrök megfelelő képzésben részesültek
32. a flottába tartozó valamennyi jármű adatai (rendszám, engedély szám, típus stb.) naprakész adatbázis formájában a BA Zrt számára elérhető
33. a BA Zrt munkatársai, vagy hivatalos megbízottai nem lehetnek akadályoztatva a Szolgáltató által a szolgáltatás ellátásában résztvevő tetszőleges jármű előzetes bejelentés nélküli átvizsgálásában
34. a szolgáltatás ellátásában részt vevő járművek műszaki átvizsgálását a napi szolgálat megkezdése előtt
a. Abroncsok állapota stb..
35. valamennyi rendszeres és rendkívüli javítási esemény dokumentációját
a. teljes fuvarszám
• helyi (Bp.-en belül), zónák szerint bontva
• Pest megyei, célállomások szerint bontva
• Hosszú távú, célállomások szerint bontva
b. Különleges igények száma, típusonként bontva
REKLAMÁCIÓ
A Szolgáltató köteles:
54. Bármilyen, a Szolgáltatóhoz közvetlenül, vagy a BA Zrt közvetítésével eljutott reklamációra 24 órán belül válaszolni. Minden reklamációt kivizsgálni és a végleges választ legkésőbb 7 munkanapon belül kell megküldeni. A Szolgáltató a reklamációkkal kapcsolatos teljes dokumentációt elérhetővé teszi a BA Zrt számára.
55. A szolgáltatással kapcsolatos pozitív visszajelzések és komoly, megalapozott utas reklamációk aránya nem lehet magasabb, mint 4:1 havonta. A
Szolgáltató részletes akció tervet ad át a BA Zrt-nek a következő hónap 5. napjáig, amennyiben a reklamációk aránya túllépett a 4: l arányon a megelőző hónapban.
UTASTÁJÉKOZTATÁS
A Szolgáltató köteles:
56. Az utasok teljes körű tájékoztatása érdekében jó minőségű, naprakész utas tájékoztató táblákat biztosítani a BA Zrt által előírt számban és kivitelben.
57. Minimális elvárásként ideiglenes hirdetményeit nyomtatva, laminálva kihelyezni.
EGÉSZSÉG ÉS BIZTONSÁG
A Szolgáltató köteles:
58. a személyzet minden új tagja a szolgálat megkezdése előtt - a szabályozásnak és előírásoknak megfelelően - tűzvédelmi oktatáson kell, hogy részt vegyen.
59. Ismeretfrissítő tanfolyamokat tartani évente, továbbá a személyzet minden tagja számára tanfolyamot tartani arról, mi a teendő, ha gazdátlan, vagy gyanús csomagot találnak.
60. együttműködni a BA Zrt és az illetékes hatóságok által rendszeresen végrehajtott ellenőrzések során.