2006.01.16.
Budapestről, illetve Pest megyéből érkezett a legtöbb bejelentés az első napon
Csaknem ezer telefonhívás futott be az első napon a szombattól hívható központi kátyúvonalra. Munkatársunk két nagyjából méteres úthibát is bejelentett Zugló két utcájából, ám huszonnégy óra elteltével mindkettő továbbra is teljes méretében pompázott.
fotó: Németh András Péter |
Budapestről, illetve Pest megyéből érkezett a legtöbb bejelentés az első napon a szombat óta hívható kátyúvonal diszpécserközpontjába. Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter személyesen jelentette be 06-80-404-404-es ingyenesen hívható szolgálat felállítását. A miniszter szerint az autópályán lévő kátyúkat négy órán belül elhárítják. Ha az állami tulajdonú országos közúton van a kátyú, akkor a területileg illetékes közútkezelő igazgatóságához továbbítják a bejelentést. Itt ellenőrzik és kategorizálják az úthibákat, a balesetveszélyeseket igyekeznek néhány órán belül kijavítani. A forgalmat akadályozó, de nem balesetveszélyes kátyúkat egy napon belül töltik fel.
A miniszter azt mondta, hogy az elmúlt tíz napban felmértek minden úthibát, a közvetlen balesetveszélyt jelentőket már elhárították. A szolgálatnál 87 brigád dolgozik éjjel-nappal. Az idén hatmilliárd forintot különítettek el kátyúzásra.
Manninger Jenő fideszes képviselő szerint a mostani kátyúzásra költött kiadás olyan kidobott pénz, amit azért kell megfizetni, mert ősszel nem végezték el a karbantartási munkákat.
Tóth Tibor, az Útgazdálkodási és Koordinációs Igazgatóság kommunikációs vezetője lapunknak azt mondta, hogy összesen 947 hívás futott be az első napon. Négyszázan csupán érdeklődtek, 547-en bejelentést is tettek. Az autósok Budapesten voltak a legaktívabbak, innen 172 hívás érkezett. Pest megye útjaira 106 panasz futott be. Nyolc kátyút jelentettek az autópályákról. A riasztott szakemberek azonban mindegyikről megállapították, hogy valójában nem a sztrádákon található, hanem a hozzájuk kapcsolódó utak felületén, parkolókhoz vezető leágazásokon.
Munkatársunk szombat délben két meglehetősen veszélyes kátyút jelentett be az új telefonszámra. Két csöngetés után máris bejelentkezett a diszpécser, aki a pontos címet és a kátyú méretét bevitte a számítógépes adatbankjukba, de azt már nem tudta megmondani, hogy mikor várható az úthibák kijavítása. Udvariasan közölte, hogy az ő feladata az adatok továbbítása az adott terület karbantartását végző céghez, ez esetben a Fővárosi Közterület-fenntartó Rt.-hez. A cég szakemberei jönnek ki a helyszínre ellenőrizni, s ha valóban súlyosnak találják a hibát, a megadott időn belül kijavítják azt. Vasárnap délután mindkét kátyú érintetlenül terpeszkedett a Gvadányi, illetve a Fűrész utcában.
Gaál Zoltán