2006.06.21.
Szilágyi Károly - FigyelőNet 2006. június 21.
A korábban „hiénáknak” csúfolt reptéri taxisok a reptér biztonsági szolgálatával együtt pályáztak a ferihegyi taxitenderen. A Ferihegyi légikikötő tendert írt ki a reptér előterében lévő taxidroszt üzemeltetésére. Ezen három társaság indult, noha 11 cég vásárolta meg a tenderkiírást.
A fővárosban már régóta üzemelő taxitársaságok közül heten konzorciumba tömörülve adtak be pályázatot, mivel a szigorú feltételek és a korábbi kvázi-monopolhelyzet elkerülése miatt a közös fellépést tartották a legjobbnak.
A repülőtér előtt már évek óta az Airport Taxi autói állnak, ők vették fel azokat az utasokat, akik nem rendeltek autót, hanem egyszerűen beültek a reptér előtt álló autók egyikébe. Ez a társaság két évvel ezelőtt kettévált, az akkori harcias állapotokra jellemző, hogy a taxisok néha egymás autóit törték össze az utasok szeme láttára. A kettéválás után alakult meg a Veres István érdekeltségi körébe tartozó Tourist Taxi.
A két cég a mostani pályázaton is külön-külön indult. Az Airport Taxi (hivatalosan: A-Taxi Kft.) a Volán Taxival (hivatalos nevén a Voláncom Közlekedési és Kommunikációs Kft.) lépett szövetségre.
A Tourist Taxi pedig hivatalosan nem is indult, csupán a cég ügyvezetője magánemberként adott be pályázatot. Ennek a pályázatnak az érdekessége, hogy – a repteret üzemeltető Budapest Airport Rt.-től kapott információk szerint – a konzorciumnak az ügyvezető Szakál Józsefen kívül számos tagja van. A konzorcium részese ugyanis az Euro Taxi Bt., az Utax Bt., a Next Autó Kft., az Office Service Concept Kft., továbbá Magyaroszág legnagyobb Ford-kereskedője, az Autó Petrányi Kft., és a repülőtér biztonsági feladatait ellátó Airport Security Kft.
Ez utóbbi cég végzi a repülőutasok csomagjainak földi szállítását is (magát a csomagkezelést a Malév és a Budapest Airport Zrt. végzi, de információink szerint mindkét cég megszabadulna ettől a feladattól), valamint a nem rendészeti jellegű biztonsági feladatokat. Így például az éppen általuk végzett csomagszállítás biztonsági felügyeletét is, valamint a reptéri taxidroszt felügyeletét is. Az Airport Security Kft. pedig több, nem hivatalos forrásból származó információ szerint a reptér, illetve a Malév magánosításán sikertelenül induló Demján Sándor érdekeltségi körébe tartozik. (Ezt az információt több, egymástól független forrás is megerősítette, azonban Demján Sándor közvetlen munkatársai megkeresésünkre azt mondták, nem is hallottak erről a cégről. Állításuk szerint valószínűleg visszaélnek a nagy befolyással rendelkező üzletember nevével.) Úgy tudjuk, az elismert üzletember ezen kívül a reptéri gyorsvasút megépítésére is vállalkozna, de a körülmények egyelőre ezt nem tették lehetővé számára.