2011.05.20.
Budapest, 2011. május 20.
A Budapest Airport rendkívül nyugtalanítónak tartja a helyzetet a repülőtéri taxidrosztok jövőjét illetően. A Budapesti Közlekedési Központnak (BKK) nagyon kevés ideje maradt arra, hogy aláírja a város Tömegközlekedési Megállapodását, amely – a taxi szolgáltatást is beleértve – a magyar főváros közlekedési rendszerének kérdéseit tisztázná és felügyelné.
A Budapest Airport vezetése már több mint fél éve, 2010 novemberében többszintű tárgyalást kezdeményezett a Fővárosi Önkormányzattal és a fővárosi taxiállomásokat üzemeltető szervezettel azzal a szándékkal, hogy újratárgyalják a korábbi szerződést, amely 2011. május 26-án lejár. A Budapest Airport célja egy új megállapodás lenne, amely garantálja a biztonságos, megbízható, jó minőségű repülőtéri taxi szolgáltatást, megfizethető áron.
A Budapest Airport képviselői több magas szintű találkozón vettek részt, amelyet Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója vezetett. A tárgyalások célja az volt, hogy mielőbb megállapodást kössenek. A repülőtér üzemeltetője hajlandó volt a BKK szinte valamennyi elvárását teljesíteni, beleértve, hogy a taxi-ügyet a repülőteret érintő tömegközlekedés átfogó kérdéskörébe helyezze. A Budapest Airport részéről nem merült fel több akadály, amely hátráltatta volna megállapodást, bár kétségtelen, hogy néhány nehezen megmagyarázható késlekedés veszélyeztette a dokumentum határidőn belüli aláírását.
Jelen állás szerint kényes helyzetbe kerülhet a repülőtér, hiszen – amennyiben a Budapest Airport nem hozza meg a saját hatáskörében megvalósítható intézkedéseket – visszaköszönhetnek azok az idők, amikor az utasokat zaklatták, átverték és megkárosították, amikor a magyar főváros repülőtere folyamatosan a címlapokon szerepelt a hírhedt a taxis háború miatt.
A Budapest Airport elsődleges célja, hogy elkerüljük ezt a kaotikus helyzetet. A szabályozatlanság ugyanis nemcsak a jelenlegi szerződéses partner, a Főtaxi üzleti érdekeit sérti, hanem egyenesen aláássa a közrendet, súlyosan csorbítja Magyarországnak mint az EU-elnökség vendéglátójának hírnevét, és károsítja a magyar turisztikai és idegenforgalmi ágazatot.
Amennyiben 2011. május 26-ig (azaz a jelenlegi taxidroszt-üzemeltetési szerződés lejártáig) nem jön létre új megállapodás, a Budapest Airport kénytelen lesz saját terve szerint eljárni, hogy minden lehetséges és törvényes módon megvédje a közbiztonságot és a rendet a repülőtér termináljainál. A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemeltetője készen áll minden erejével, tétovázás nélkül fellépni az utasai biztonsága és kényelme érdekében.
További információ:
Hardy Mihály
vállalati kapcsolatok igazgató
Budapest Airport Zrt.
BKK: május 25-én döntés születhet a Liszt Ferenc repülőtér taxidrosztjairól
A május 25-i közgyűlésen döntés születhet a Liszt Ferenc repülőtér területén működő taxidrosztokról, így a reptér üzemeltetője, és a főváros számára is lényegesen kedvezőbb feltételekkel rendeződhet az ügy - közölte a Budapesti Közlekedési Központ pénteken az MTI megkeresésére.
A BKK hangsúlyozta, hogy a központ és Budapest célja is az, hogy a rendezett repülőtéri taxiszolgáltatást Budapest számára a korábbinál előnyösebb feltételek mellett biztosítsák.
Emlékezettetek, hogy 2010 végétől folyamatosan tárgyaltak a reptér üzemeltetőjével a repülőtér kezelésében lévő taxidrosztokról. A megállapodás szerint a BA-nek a reptér térségében olyan közcélú fejlesztéseket kellene végrehajtania, amelyek elősegítik a légikikötő közlekedési kiszolgálását.
Ezek között merült fel a többi között a tömegközlekedési kapcsolatok javítása, a buszmegállók utastájékoztatásának fejlesztése, új jegyautomaták és utastájékoztató berendezések létesítése, továbbá a repülőtéri terminálokon tömegközlekedési információs központok és jegypénztárak létesítése.
A BA pénteki közleményében azt írta, céljuk egy új megállapodás lenne, amely garantálja a biztonságos, megbízható, jó minőségű repülőtéri taxi szolgáltatást, megfizethető áron. A repülőtér üzemeltetője hajlandó volt a BKK szinte valamennyi elvárását teljesíteni, beleértve, hogy a taxi-ügyet a repülőteret érintő tömegközlekedés átfogó kérdéskörébe helyezze. A Budapest Airport részéről nem merült fel több akadály, amely hátráltatta volna megállapodást, bár kétségtelen, hogy néhány nehezen megmagyarázható késlekedés veszélyeztette a dokumentum határidőn belüli aláírását.
MTI
Megoldódhat a taxi-dilemma a reptéren