2006.05.25.
350.- Ft-os pacsi a Reptérnek
Kérdésünkre válaszolva Chris Woodruff elmondta, hogy: Regisztrálatlanul egyetlen utas sem ülhet majd taxiba a reptéri droszton. Minden utas egy vouchert kap, amin rajta van melyik taxi jön érte, és a fuvardíj összege. Ezzel akarja a Reptér, az ellenörzést, és a biztonságot megvalósítani. És persze nem utolsósorban, a fuvarok darabonkénti számlálását, hogy tisztességesen tudjanak elszámolni a fuvarozó céggel. Minden fuvar után, 350.- azaz háromszáz ötven.- Forintot kérnek!
Budapest, 2006. május 25.
- A mai napon a Budapest Airport nyilvános, kétfordulós pályázatot hirdetett meg a ferihegyi repülőtér taxi szolgáltatásának üzemeltetésére, annak érdekében, hogy a Magyarországra látogatók nagyszerű és értékarányos személyszállítás szolgáltatást kapjanak a repülőtér termináljainál.
Budapest Airport nyílt és igazságos pályáztatást követően, egyetlen személyszállító társasággal köt majd szerződést a reptéri utas-felvételre. A pályázat a rendelt taxi szolgáltatást nem érinti, azok továbbra is működhetnek Ferihegyen.
A pályázat nyomán a győztes társaságnak hatvan minőségi kritériumnak kell megfelelni. A színvonal biztosítására, egy a Budapest Airport-tal kötendő részletes szolgáltatási szerződésben, előre rögzített, átlátható és méltányos tarifarendszer mellett kell a nyertesnek garanciát vállalnia.
„A mostani egy kiemelkedően fontos lépés a Budapest Airport életében, és részét képezi fő törekvésünknek, hogy nagyszerű és értékarányos szolgáltatást alakítsunk ki Ferihegyen." — mondta Chris Woodruff a Budapest Airport vezérigazgatója. „Széleskörű támogatást szereztünk a taxihelyzet megoldásához: a főpolgármester Demszky Gábor, Budapest város közgyűlése, a turisztikai és idegenforgalmi szakma, a légitársaságok és nyilvánosság is mellénk állt. Ezzel végre a megfelelő, pozitív fogadtatásban tudjuk részesíteni a Magyarországra érkezőket."
A szolgáltatási szerződést naponta fogja ellenőrizni a Budapest Airport.
A pályázati első fordulójának regisztrációja pénteken kezdődik, azon bármelyik személyszállító társaság és konzorcium részt vehet. Az első forduló júniusban, a második, zárt forduló júliusban lesz. Az új szolgáltatás augusztus 15-ével indul.
A pályázat főbb elemei a következők:
Flotta
A nyertes társaságnak biztosítania kell legalább egy 150 gépjárműből álló gépparkot, amely biztosítja a szolgáltatás magas színvonalát. Az új szolgáltatás első napjától a Budapest Airport meghatározza a flottába tartozó gépkocsik méretét, és azok csomagtartóinak minimális méretét.
Legalább öt, és legfeljebb hét személyes autókkal kell rendelkezni, és a flottához tartozó gépkocsik 30 százaléka kombi, 15 százaléka egyterűnek kell lenni, hogy a mozgássérült utasok is megfelelő szolgáltatásban részesülhessenek. A gépkocsik életkora nem haladhatja meg az öt évet és valamennyi gépkocsinak légkondicionáltnak kell lennie.
A szolgáltatás megkezdésétől számított egy éven belül a Budapest Airport kiköti, hogy az autók átlag életkora nem haladhatja meg a három évet. A flotta legfeljebb három típusból állhat és az autóknak egységes színvilággal, és arculattal kell rendelkeznie.
Személyzet
A nyertesnek biztosítani és garantálni kell egy a sofőrök és vezetői engedélyeik adatait rögzítő adatbázist a Budapest Airport számára. Valamennyi sofőrnek alapszinten kell angolul beszélni, és megfelelő ruházatban kell megjelennie. A szolgáltatótól nem dohányzó üzemelést vár el a BA. A teljes személyzetnek át kell esnie egy a Budapest Airport által vezetett tanfolyamon, ahol alapvető reptéri tudnivalókra tesznek majd szert.
Fuvardíjak
A szolgáltatás fuvardíjait a szolgáltatási szerződésben előre fogja rögzíteni a Budapest Airport. Azok előre meghatározott zónák szerint fognak alakulni. Arat emelni évente legfeljebb egyszer, a KSH hivatalos inflációs adatával megegyező mértékben lehet.
A működés rendje
Az új rendszer szerint diszpécserek teljesítenek folyamatos szolgálatot a terminál csarnokaiban. A diszpécserek teljes körű információt adnak a szolgáltatásról a megrendelés előtt. Felveszik a rendelést: az úti céllal és a különleges igényekkel, és megrendelik az utas igényeinek megfelelő autót.
Ezt követően részletes „vouchert" adnak az utasnak, feltüntetve az úti célt, a gépkocsi azonosítóját és a fizetendő fuvardíjat.
Az utas ezután a terminál előtt lévő diszpécserhez megy, aki a megfelelő autóhoz irányítja.
A diszpécserek egyben a drosztokat is felügyelik és az igényeknek megfelelően hívják a terminál előtti puffer parkolóból az újabb gépkocsikat. Ezzel is biztosítják a folyamatos és gördülékeny üzemeltetést.
A pályázat
A Budapest Airport két fordulós pályázatot hirdet meg, miután egy társasággal köt kizárólagos szerződést a terminálok előtti drosztok kiszolgálásra.
Az első, nyílt fordulóra bármelyik személyszállítást végző társaság, vagy konzorcium jelentkezhet.
A pályázat értékelésére bizottságot hív össze a repülőtér-üzemeltető. Az első fordulóban a bizottság a beadott fuvardíjak alapján rangsorolja a társaságokat. Az a három pályázó jut tovább a második fordulóba, aki a legkedvezőbb fuvardíjat ajánlotta. Mindegyik pályázónak ugyanakkor kötelezettséget kell vállalni a szolgáltatási szerződésben rögzített 60 minőségi feltétel teljesítésére.
A második fordulóban az ajánlott fuvardíj mellett a szolgáltatási színvonal emelésére tett javaslatokkal együtt értékeli a bizottság.
Május 26-án és 29-én 9-tő 15 óráig:
Lehetőség a regisztrációra és a tenderdokumentáció megvásárlására
Június 19. 9-től 12 óráig: Pályázatok benyújtási határideje.
Június 30. Az első forduló eredményhirdetése
Július 17. Pályázatok benyújtási határideje fordulóban a második
Július 21. Eredményhirdetés
Augusztus 15. Az új szolgáltatás kezdete
A pályázatot az tette lehetővé, hogy a Fővárosi Droszt Kht és a Budapest Airport a ferihegyi drosztok üzemeltetési jogának átadásáról szóló szerződést.
A pályázat csak a terminál előtti utas-felvétel jogát hirdeti meg. Rendelt taxik a továbbiakban is változatlanul használhatják Ferihegyet, sőt a Budapest Airport dedikált parkolót és utas felvevő pontot biztosít a számukra.