Tüntetnek végre a taxisok az Uber ellen!!!

2016.01.18.

 

 

 

 

A kormány álláspontja szerint igazuk van a Budapesten demonstráló taxisoknak - közölte Tuzson Bence kormányzati kommunikációért felelős államtitkár szerdai sajtótájékoztatóján, miután a kabinet megtárgyalta a taxisok ügyét.

 Elmondta: a kormány szigorú, mindenkire egységes szabályozás megalkotását látja indokoltnak.

 

A kabinet tárgyalásokat kezd a taxisokkal, és arra kéri őket, függesszék fel a demonstrációt. A taxisok hétfő reggel óta akadályozzák a forgalmat Budapesten belvárosában az Uber közösségi személyszállító szolgáltatás ellen tiltakozva.

Szerző: MTI

 

 

KÖVETELJÜK, A CIGARETTACSEMPÉSZET, A ZÁRJEGYNÉLKÜLICIGARETTA-TERJESZTÉS LEGALIZÁLÁSÁT!

Minden magát kurva okosnak képzelő, az Ubert ma ajnározó és támogatandónak beállító újságírótanonc figyelmébe:

Az ukrán cigarettamaffia közleménye:

Új, modern, innovatív közösségi terjesztőhálózatunknak köszönhetően 2015 decemberében tízszer annyi cigarettát tudtunk forgalmazni, hatszor annyi dílerrel állunk kapcsolatban, és nyolcszor annyi elégedett regisztrált vásárlóval rendelkezünk, mint az év elején!

Ez bizonyítja, hogy szolgáltatásunkra szüksége van a lakosságnak.  Mind terjesztőink munkalehetősége és megélhetése, mind vásárlóink pénztárcája mutatja, hogy jó úton haladunk.
Lehoznának, rózsaszín mázzal leöntve, egy ilyen közleményt?

Ha nem, miért nem? 
A cigarettamaffia is van annyira fizetőképes propagandacikkek ügyében, mint az Uber!


 

Uber Blokád 2016.01.18 -   Képgaléria:

 

Cikkünk folyamatosan frissülni fog :


 

 

Tovább

 

 

Akinek van friss infója, a tomajer kukac hallotaxi pont hu-ra, vagy a 06 20/457 48 46 telszámra várjuk.


 

Tüntettek a taxisok Budapesten

2016. január 18., hétfő 00:34, frissítve: hétfő 00:34 Taxistüntetést tartottak Budapesten.

Éjfél után nem sokkal már 50-60 taxi állt az Andrássy és a Bajcsy Zsilinszky utca sarkán. Elfoglalva a buszsávot. Azt mondták a helyszínen lévő tudósítónknak, hogy több 100 autóra számítanak, és meg akarják bénítani Budapestet, és a főbb hidakat. Elegük volt az Uberből. Úgy tervezik, hogy 48 órán keresztül lezárják a fővárost.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hírek bővebben, részletesebben, FÓRUM-unkban

 

2016.01.18. 15:38 Szabad a taxi

Mekkora kárt okoz az Uber?

 

 

A szerző Palotás Gábor kolléga – City Taxi).

Először is megpróbáltam megbecsülni az Uber forgalmát. Állításuk szerint 80 ezer regisztrált felhasználójuk van. Ha ők havonta csak kétszer utaznak, 160 000 megrendelést feltételezhetünk. Átlagos 2500 forintos fuvardíjjal kalkulálva ez havi 400 milliós árbevétel, ami évente 4 milliárd 800 millió forint. Másik oldalról is megpróbáltam megbecsülni a bevételeket. 1200 szerződött partnerük (sofőrjük) van, akik átlagosan havonta 400 ezer forint bevételt szereznek. Ez havi 480 millió, évi 5 milliárd 760 millió forint. Ezek alapján bátran számolhatunk évi 5 milliárdos árbevétellel. Ekkora bevétel után 1 milliárd 250 millió jutalékot tesz zsebre a vállalkozás.

Mennyivel gyarapítaná az államkasszát az Uber, ha legálisan végezné a tevékenységét?

Áfa: A sofőrök vélhetően nem kerülnének be az áfakörbe, de az Uber vastagon: kb. 266 millió Ft-ot kéne befizetnie ebből az adónemből évente.

Társasági adó: Költségei levonása után kb. 750 millió Ft nyeresége maradhat az Ubernek a magyarországi tevékenységéből, ez után 97,5 millió Ft-nyi társasági adót kéne megfizetnie.

Sofőrök járuléka: ha csak a minimálbér utáni járulékot és adót fizetnék meg a sofőrök, havi 68 820 forinttal számolva ez havi 82 millió, évi 991 millió forint bevételt jelentene ez a büdzsének.

Az államot így összesen 1 milliárd 354 millió Ft-tal  rövidíti meg most az illegális vállalkozás.

Ki jár még rosszul?

A főváros kb. 100 millió Ft iparűzési adóhoz nem jut hozzá.

A BKK 99 millió Ft drosztdíjbevételtől esik el.

Az NKH a be nem folyt vizsgadíjak miatt 48 millió Ft-ot bukik.

A biztosítótársaságok 60 millió Ft-tal kevesebb kötelező biztosítási díjat szednek be az uberes autók után, mivel a hivatalos munkaeszköz után drágább a kgfb.

A felsorolt tételek összesen 1 milliárd 661 millió forintot tesznek ki, de még nem esett szó a taxifóliázó műhelyek, taxióraszervizek bevételkieséséről. Nem beszéltünk az Uber miatt megszűnő munkahelyekről (kevesebb fuvarhoz kevesebb telefonos, diszpécser kell), és az így kieső adó- és járulékbevételekről.

Végül az utasok: a legális taxisok a fuvarszámcsökkenés miatt ellehetetlenülnek, vállalkozásukat be kell fejezniük. A taxik számának csökkenésével egyenes arányban emelkedik az Uber ára. Ez is a cél. A taxisok tönkretétele, a piac megszerzése, aztán a jutalékok kiszivattyúzása a „gyarmatokról”. Láttuk, szilveszterkor akár az alap tarifájuk 6.7 szeresét is képesek voltak elkérni, így négyszer voltak drágábbak a taxinál.

Ha ez a folyamat folytatódik, az utasok vissza fogják sírni a " drága" taxit.

 


2. nap.

A fiúk (lányok) végigfagyoskodták az éjszakát!

Aki teheti, induljon meg arra.  Magáért, a többiekért, mindannyiunkért!
Ha ők nem adták fel éjjel a hidegben, kutya kötelességünk leváltani őket!


 

 


 1. nap.

Nna kint vagyok.   Kb 100 autó tartja fel a Bajcsy Andrássy kereszteződést.

Képek majd később, mert nem tudom a laptopra most áttenni.

Friss hír:-)

 

Hajnalban (04:00) az összes cégvezetőt berángatták, a Brfk-ra kitapogatni mit tudnak, mi várható?

Fosás van.  


 

Uber Blokád 2016.01.18 -   Képgaléria:

 Helyzetjelentés:

14:00
11-re átmentem (volna) a Városház utcába a kvázi hivatalos bejelentett tüntetésre. Ott már a Kossuth Lajos utcában a buszsáv, a Semmelweisig tele volt, mert egy rendőrautó keresztbe állt a Városház torkolatában, és nem engedte be a taxikat se.
Bevonultam gyalog, hogy mi lesz.  Én vittem meg a hírt, a bent lévő kb húsz taxisnak, (akik már kétségbe voltak esve, hogy ennyien vannak)  a szervezőkkel együtt, hogy jönnénk mi, már vagy százan állunk, de ...  Nna erre kitört a botrány.  Negyed óra múlva megszületett a döntés, bejöhettek a kollégák. 

A "küldötség"  (azt tudom, hogy a Betti és a Sapka) felmentek a Tarlóshoz.
Kb egy óra múlva kerültek elő, elég dagadt fejjel:-(
Tarlós úr szerint nem az ő hatásköre!
A kupaktanács úgy döntött, hogy a Városház utcában lévő taxik rendőri felvezetéssel átvonulnak a Bajcsy Andrássy sarkon lévő "blokád" -ot megerősíteni, a tárgyalóküldöttség meg elmegy a Navhoz, a minisztériumokba, kideríteni ki az illetékes.
A "blokád"-nál most így van két-háromszáz autó, akik elég elszántak arra, hogy addig maradnak amíg valakitől ígéretet nem kapnak a helyzet normális mederbe való visszaterelésére, a törvények betartatására.

Aki utcán van, aki most indul, kéretik odamenni, erősíteni a blokádot.
A főútvonalak felől nem lehet odajutni, de a mellékutcákból a Bajcsyra, Andrássyra József Attilára kifordulva oda lehet jutni!


 Friss, 14:50:

Varga Mihály Miniszter úr nem volt hajlandó fogadni a taxisok delegációját.

A gazdasági tárcánál a Miniszter szintén nem, de Fónagy János (talán) államtitkár fogadta őket.  Sajnálkozását fejezte ki a helyzet miatt.

A NAV-nál, az elnök szabadságon van, egy sajtóssal tudtal beszélni, aki petíciót szívesen átvett volna, de tárgyalási joga nincs ...  tovább ..... Igazságügymininisztérium .....


 

Tarlós István: A taxisok továbbra is számíthatnak a Főváros támogatására Uber-ügyben

 

Az adófizető, jogszabályokat betartó magyar taxisok a továbbiakban is számíthatnak a Főváros támogatására Uber-ügyben. A taxisrendeletet a Főváros korábban azért módosította, hogy a városban megszűnjön az azt megelőző 15 évre jellemző felfordulás, másrészt azért, hogy békésebbek legyenek a taxisok munkakörülményei.

Az Uber-sofőrök a fővárosi taxisrendelet előírásainak nem felelnek meg. A Főváros célja – a Kormánnyal együttműködve – a jogszerűség érvényesítése; az, hogy a taxisrendeletet mindenki betartsa. A  Fővárosnak azonban nincs hatósági eszköze és fizikai lehetősége arra, hogy az Ubert betiltsa vagy lekapcsolja, a szabályokat be nem tartó „vadtaxisokat” kiszorítsa.

 

Tarlós István

főpolgármester

 


Informátoraink szerint, már keresztbe álltak a srácok és teljesen lezárták a kereszteződést!!!

 


 

Friss:

15 óra valahány perckor, a 11 órás demonstráció szervezői emailban lemondták a rendezvényüket.  Egy perccel később, zárták le teljesen a Bajcsy x Andrássy kereszteződést.  Ez már hivatalosan nem a bejelentett demonstráció része volt.

16 óra valahánykor, a rendőrség oszlatást helyezett kilátásba, amennyiben legalább egy sávot minden irányban fel nem szabadítanak.

Az alkudozás folyamán, addig jutottak, hogy este 7-ig csak a mentő rendőr, tömegközlekedés mehet, este hét után a lakosság is az egy sávon.

17 óra valahány ...   kor bejelentették, a mostani demonstrációt, amire a rendőrség helyi vezetője szerint, az egy sáv szabadon hagyása melletti állapotot figyelembe véve meg fogjuk kapni az engedélyt. Ha ez meglesz, akkor a demonstráció megint törvényes lesz, és akármeddig hosszabbítható.

 

Kérünk mindenkit, hogy induljon meg a többiek megsegítésére.
A cél az lenne, hogy minden irányban elérjen a kígyó farka a következő sarkokig!


 Cikkünk terjedelmi korlátai miatt, a hosszabblélegzetű írások és videók,
fórumunkban kerülnek megosztásra:


 

Uber - a csalás, ami senkit nem zavar.

 2016. január 18. - ujtipusuvallakozo

Te is az adócsalókat támogatod? Isten hozott Magyarországon!

 

Tudjátok, hogy miért versenyképes az Uber? Mert nem fizet semmilyen adót és nem felel meg semmilyen szabályozásnak. Egy csaló cég.

uber.jpg

Az Ubert minden felelősen gondolkodó embernek utálnia kellene... (fotó: csmonitor.com)

Gondolj bele egy kicsit, hogy ha egy Uberhez hasonló szolgáltatás lépne be arra a piacra, amiben te dolgozol. vegyük például azt, hogy az Uber nem személyszállítással foglalkozik, hanem élelmiszerboltot üzemletet.

Ebben az élelmiszerboltban senki nem figyelne oda, hogy ne lejárt élelmiszert adjanak el, senki sem lenne bejelentve, senki nem figyelne rá, hogy ne rohangáljanak csótányok a raktárban, senki nem felelne azért, ha hamisított kalocsai paprikát vennél, soha nem adnának blokkot. Soha semmit nem fizetnének a közösbe. Ha te keresel 100.000,- Forintot, akkor az a munkaadódnak 200.000,- Forintba kerül. Ennyibe kerülnek a járulékok, adók. Ha lenne egy cég, aki nem adózik és ezt az áraiban is megjeleníti - mint az Uber -, akkor a te céged tönkremenne. Neked pedig nem lenne munkád.

Ha pedig te az Ubernél dolgoznál, akkor nem lenne nyugdíjad, egészségügyi ellátásod, úgy általában semmid - mert nem is fizettél érte. Tüntetnél, hogy miért nincs, igaz?

Persze, most jó, hogy van. Kevesebbet kell fizetni a fuvarért. De te mit szólnál, ha elveszítenéd a munkádat, mert valaki semmit nem adózik és  ezért - semmi másért, hiszen mit kínál még az Uber? - sokkal olcsóbb, mint te?

Utálod a vállalkozókat, mert adót csalnak. Utálod a kormányt, mert mindent elcsalnak. De az Ubert támogatod? Akkor máris úgy viselkedsz mint ők. Mert pontosan ők is azért csaló vállalkozók és mutyi politikusok, mint amiért te taxi helyett a Janikához ülsz be. A végén több marad a zsebedben...

Lehet a taxisokat utálni? Lehet. De az alapprobléma nem ez. Ha csak ennyire tudunk gondolkodni és felelősséget vállani egymásért, akkor pont olyan kormányunk és pont olyan vállalkozóink vannak, amilyeneket megérdemlünk. 


 

Tegyük már tisztába, hogy miért is nem tud kialakulni versenyhelyzet a taxisok és az UBER között. Konyhanyelven arról, hogy mi áll a tüntetés mögött.
 „A taxisok hiénák, az über olcsó” – nagy általánosságban még mindig ilyen kommenteket lehet olvasni a hétfő reggeli taxistüntetés híre alatt. Nagyon leegyszerűsített és félelmetesen szűk látókörű gondolkodás ez. Ez a tüntetés sokkal többről szól, és nincs szándékom a taxisokat piedesztálra emelni – hiszen pont a még mindig aktívan működő hiénák ellen emeltem fel a szavamat másfél éve –, de tegyük tisztába a dolgokat.

1. Nem minden taxis hiéna.

2. A taxisoknak lett egységes fuvardíj, sárga matricázás, minden társaságra ugyanazok az érvényes szabályok stb. Nem mindent kértek, de megkapták, az is igaz, hogy a taxisok nagy része – érthető módon – örült a fix tarifának. Mindez viszont nem sokáig tartott, mert az UBER érkezésével úgy kaptak konkurenciát, hogy versenyezni nem tudtak velük. Hiszen míg az ő működésüket törvényben, hatóságilag szabályozták, az UBER-t  - a próbálkozás ellenére - nem tudta megfogni az „állam bácsi”.

Tudom, tudom. A taxisok hiénák, úgy kell nekik! Ilyen nemzet vagyunk, ha nekem nem jó, akkor a másik is dögöljön már meg. Meg egyébként is olyan nehéz elengedni egy 30-40 éves stigmatizált rendszert.

Taxisok kontra UBER: Ez így minden csak nem fair verseny

De mi történne, ha holnap az asztalosokra hoznának egy rendeletet? Keddtől csak az lehet asztalos, aki:

  • mindig kék munkaruhában jár dolgozni,
  • meghatározott szerszámkészlettel dolgozik,
  • minden munkája után számlát ad,
  • fix (megszabott) óradíjjal dolgozik,
  • havonta tagdíjat köteles fizetni az asztalosok brigádvezetőjének,
  • stb.

Szerdára azonban megjelennek a bútorosok, akik ugyanazokat a szolgáltatások nyújtják, csak olcsóbban, hiszen ők a bútorosok, és ez már elég ahhoz, hogy ne legyenek rájuk érvényesek a szabályok.

„Versenyhelyzet bármilyen szakmában akkor tud kialakulni, ha egyenlő esélyekkel és elbírálással indul mindenkit. És ez az, amit a taxisok kontra UBER helyzetben meg kell érteni. És tök mindegy, hogy kivel szimpatizálunk.”

Ez így minden, csak nem fair verseny.

Megelőzve a kommenteket: nem vagyok a taxitársaság fizetett bérfirkásza.

 

 


 

Biztos, hogy minden taxis pöcsfej, minden uberes pedig szent?

JámborAndrás  2016. január 18. hétfő, 17:04

A címben szereplő kérdés a zanzásítása annak a hivatásos médiában és az online térben elindult szarzuhatagnak, ami a taxisok tüntetését kíséri. Aki csak ezt látja, annak úgy tűnhet, a gonosz, tolvaj, focihuligán, rasszista taxisok, akik előjogaikat védik, állnak szemben a jólelkű, kedves Uberrel. Pedig ennél kicsit bonyolultabb a dolog.


 

Bekeményít a NAV: nekimennek az Ubernek

2016.01.22.

Megsokszorozzák a NAV-ellenőrök számát, akik próbavásárlásokkal ellenőrzik majd a közösségi szolgáltatás sofőrjeit, hogy betartják-e a jogszabályokat – jelentette be pénteki sajtótájékoztatóján Tállai András miniszterhelyettes, parlamenti és adóügyekért felelős államtitkár, aki több száz ezres bírságokat is kilátásba helyezett.