2006.10.13.
- Az teljesen nyilvánvaló - magyarázta a volt pénzügyminiszter -, hogy előbb-utóbb fel kellett emelni az üzemanyag árát. De időpontjában, mértékében és módszerében alapvetően rossz volt a kormány intézkedése. Az időpontja azért, mert a magyar kőolajimport 90 százaléka még jelenleg is a Szovjetunióból származik, és csak a különbséget kell a szabadpiaci áron megvenni. Ezért nem lehet a jelenleg 29 dolláros barrelenkénti árból kiindulni. Tehát a szovjet olajszállítások kiesésével, illetve az újabb olajárrobbanással nem lehet ezt a lépést indokolni.
A forgalmi adó 200 százalékos maradt, tehát egyértelmű, hogy itt valójában a költségvetés hiányát csökkentő intézkedésről van szó. De kérem, puccsszerűen nem szokás költségvetési intézkedéseket hozni! S a harmadik, számomra végképp elfogadhatatlan dolog az, hogy eközben duplájára növelték az útalaphoz való hozzájárulást, ami önmagában négymilliárd forintot hoz a költségvetésnek. Az így kapott mérték rossz, amit nem lett volna szabad elfogadni.
A költségvetés helyzetéről netán az Országgyűlést is tájékoztatni kellene. Ha a hiány nagyobb a tervezettnél, akkor az 1990-es költségvetési törvényt módosítania kell az Országgyűlésnek. Vagyis ki kellett volna állni a képviselők elé néhány variációval. De az is elfogadhatatlan, hogy az érdekképviseletekkel nem egyeztették a benzináremelést, így a megmozdulás hatására most utólag, esetlegesen próbálnak a kompenzációról gondoskodni. Vagyis a benzináremelés végig nem gondolt, kiragadott egyedi intézkedés, amely egyetlen koncepcióba sem illik.
-Csakhogy éppen egy IMF-delegáció tárgyal a kormány által szorgalmazott hároméves hitelmegállapodás részleteiről.
- A költségvetés pozíciójának javítása és a tárgyalások között van összefüggés. De kérem, addig illúzió a megállapodás, amíg nincs jövő évi költségvetés és egy hároméves program.