2006.09.26.
TAXIS BLOKÁD 1990.10.25-28
NÉPSZABADSÁG
1990. okt. 27.
Horváth Pál: A legfontosabb a benzinár!
A Parlament előtt üdvrivalgás fogadta Horváth Pált, a taxisok megbízottját, aki köszönetét fejezte ki a fegyelmezett és összehangolt akcióért.
Több alternatíva is szóba került - mondotta, majd hozzátette: reméli, hogy hamarosan közös nevezőre jutnak a kormánnyal.
Azért is szükség volna erre -emelte ki -, mert többről van szó, mint a taxisokról: a benzinárak az élet minden területén befolyásolják a fogyasztói árakat. Hangsúlyozta: követeléseik gazdasági és nem politikai természetűek, és lényegében arra koncentrálnak, hogy a benzin árát átgondoltabban emeljék, s ne ilyen hirtelen, drasztikusan, mert ez az ország egész lakosságának elfogadhatatlan.
Köszönetet mondott a fővárosiaknak, amiért türelemmel viselték a megpróbáltatásokat. De, mint mondta:
könnyebb vállalni néhány napos kényelmetlenséget, mint a nagy áremelés következményeként a megélhetési gondokat.
Bejelentette, tovább tárgyalnak a kormányzattal, ám eddigi megbeszéléseik is mutatták, milyen nagy bajban van az ország és a kormány.
Amikor a taxisok szóvivője a kompromisszum lehetőségéről, az álláspontok közelítéséről beszélt, a tömegből többen bekiabálták: Ne engedjetek!
Ekkor Horváth Pál újra hangsúlyozta, hogy ez már régen nem a taxisok ügye, és ezért, a mihamarabbi megoldás érdekében kompromisszumra kell jutni.
-Milyen mértékű engedményekre hajlandóak? - kérdeztük a szóvivőt.
- Erről még nem beszélhetek, mert háromféle megoldást dolgoztunk ki, ezek közül kell a kormánynak választania. Azt kívánjuk elérni, ami jogosan elérhető. Olyan mértékű követelésünk nincsen, amelyet a kormány ne tudna teljesíteni.
- És ha a taxisok, a kollégái úgy énekelik a: egyezséget, hogy számukra elfogadhatatlan?...
- Reméljük, hogy - mint eddig - a kollégák továbbra is hallgatnak majd ránk.
- Követeléseik között szerepelt, liosy szülessen koncessziós törvény.
Ez mire szolgálna?
-Taxiskoncesszióról van szó. Budapesten 19 ezer taxi járja az utcákat, Los Angelesben és Washingtonban együtt nincsen ennyi.
- Ki akarják zárni a taxisok egy részét a forgalomból?
- Csak azokat, akik nem közénk valók, akik etikailag és kocsijaik műszaki állapota miatt alkalmatlanok. A szakmának vissza kell nyernie régi becsületét!
- És ha nem fogadják el a koncesszióról szóló javaslatot?
- A legfontosabb a benzinár. Mindenképpen meg kell egyeznünk.
Kovács Lajos