2006.11.08.
A telefonközpontok a forgalom lebonyolíthatóságának küszöbére értek -mondta tegnap Frischmann Gábor, a Magyar Távközlési Vállalat hálózati ágazati igazgatója.
Néhány helyen olyan nagy volt a túlterheltség, hogy még a segélykérő telefonok működése is lehetetlenné vált - hívta föl figyelmet az igazgató.
Az elavult forgógépes központokban korlátozást kellett bevezetni, ugyanis a nagy terhelés technikai hibákhoz vezetett, és az üzemképtelenség bekövetkezésétől lehetett tartani. Ennek ellenére sehol sem némultak el a telefonok, de a hívások ritkábban értek célhoz.
A legtöbb helyen megerősítették a szolgálatot, így az éjszakai és a délelőtti műszak dolgozói tovább maradtak munkahelyükön. Annál is inkább szükség volt erre az intézkedésre, mivel sokan nem tudták elérni a központot. A vállalat rendelkezik megkülönböztető jelzésű autókkal, így a dolgozók egy részéért a lakásukra mentek ki.
A vidéki városok közül Miskolcon a központok túlterheltsége, Szegeden pedig az okozta a gondot, hogy a várost már hajnalban körbezárták, és a dolgozók nem tudtak beérni a munkahelyükre.
N.I.