2013.02.24.
Horváth Pál (Góré001): NYÍLT LEVÉL METÁL ZOLTÁN ÚRNAK!
Sokáig gondolkodtam, megtegyem, vagy ne tegyem, de sokadszorra meghallgatva a “PARTIZÁN” Metál Zoltánnal folytatott riportját, úgy döntöttem lesz, ami lesz, meg kell tennem. Egyrészről a borzalmasan sok tárgybeli, időbeli tévelygése miatt, másrészről a sok-sok nagyszerű ember elődjeinek semmibevétele miatt.
Nos nézzük csak: 1982-ben január elején engedték meg a MASZEK TAXIS világot, a FŐVÁROSI TANÁCS engedélyezési procedúrája következtében válhatott valaki MASZEK TAXISSÁ! Valóban nem volt még taxióra, csak ár tábla kötelezettség volt, ám év vége felé elkezdték a HALLE típusú taxiórákat beszerezni, beépíteni! Majd már 1983-ban a RASE taxiórák is megjelentek, és így mindenki felszerelkezett!
A hőskor a maszek világ első taxisa, egy vidéki taxis volt, ám a budapesti maszek taxisok: Fenyvesi Jenő, Czainkó Zoltán, Czandler György és PINTÉR ATTILA voltak.
Nemsokára, még 1982-ben megalakult a CITY TAXI, majd a BUDATAXI is. (a TAXI SZÁM kiadók meg a RÉSZEG TESTVÉREK az ő konyhájukban!)
Kedves Metál Zoli, sokáig védtelek, sokáig csak ámulva, bámulva figyeltem az egyre több és több tárgyi tévelygésedet, a mindent is elfogadó, lobbiérdeket követő magatartásodat. A minden médiában való tündöklésedet, mindig tudtam és láttam, hogy nagyon tetszik, hogy benne lehetsz a TV-ben! Addig nem is volt baj, addig nem is lehet baj, amíg csak a saját tekintélyedet romboltad, rombolod le. Ám ezt az utolsó hebegésedet-habogásodat, ténybeli, és tárgybeli tévelygéseidet már nem tudom és nem szabad figyelmen kívül hagyni!
Sokszor, sokan kértek meg rá, ne nyilatkozz a “LEGNAGYOBB, A LEGTÁMOGATOTTABB, A LEGTÖBB TAGGAL RENDELKEZŐ, A LEGOKOSABB, A LEGJOBB ÉRDEKÉRVÉNYESÍTŐ “szerepkörben, mert mindez NEM IGAZ!
1: NEM VAGY ORSZÁGOS! Még Budapesten is csak 56-tagod van, sajnos ebből páran már nincsenek közöttünk!
2: Nem lehet belépni hozzád, nincs felvétel, mert ha lenne, az első közgyűlésen nem maradnál elnök!
3: Mint olvasható, “külső anyagi támogatód is van“, a droszt híreket nem emelem ide be, ezt neked kell magadban lerendezni.
4:Mind ezekért aztán, mint tagdíjjal rendelkező “érdekvédő” KÖZGYŰLÉST sem hívsz össze, hiszen erre a rendeletek köteleznek! Így hibásan, azaz törvénytelenül használod az OTSZ nevet és törvénytelenül adod ki magadat a LEGNAGYOBB ORSZÁGOS ÉRDEKVÉDŐNEK.
5: Annyi fáradságot sem veszel, hogy a tárgykör, amiben fellépsz, előzetesen körbejárd, hogy ne járj úgy, mint a PARTIZÁN riport alatt!
6: Többször, többen, főleg TAXISOK kértek szóban, írásban, tacepaókon, hagyjál fel ezzel a dologgal, nem teszed. Akkor is, azért is szembe mész az árral! A lobbitársaidnak tetszik, mert a te képedet dugják oda rúgófalnak, így testeddel véded őket.
7: Eddig csak nevettünk, néha bosszankodtunk rajtad, ám most elszakadt a cérna a sok -sok tévedésen, tudatlanságon, a múlton való ismeretlenséged felháborított!
Nyomatékosan felhívom figyelmedet: vagy tedd rendbe a szénádat, vagy hagyd abba az országos tévelygéseidet, tudod, nem mindenkit érdekel, hogy benne van-e a tv-ben, inkább már csak az, hogy hatóságilag ne húzzák le tovább a taxisokat, mert rossz világot élünk, azt a kevés pénzecskét, amiért 12-16 órát seggel a kocsijában, távol a családjától, azt haza szeretné vinni!
Nem sokan mondhatják el magukról, hogy ennyire nyilvánosan elhatárolódnak valakitől, pedig voltak elődeid: SIMON D LÁSZLÓ avagy DARÁZS DERÉK, vagy olyan ”érdekképviselő“, aki a tagdíjat elgépezte. Róluk nem szólt egy közel 1000-fős Facebook csoport tiltakozása! (igaz, akkor még nem volt ilyen).
Sokan hívtak fel, sokan küldték el nekem ezt a “PARTIZÁNOS” riportodat, kérdezvén, ehhez én mit szólok? Én azt kérem: VAGY HAGYD ABBA, VAGY TEDD RENDBE SZÖVETSÉGEDET, TEDD TÖRVÉNYESSÉ, ÉS OLVASD EL, MEMORIZÁLD HIVATÁSOD (nem SZAKMA!) MÚLTJÁT 1982-TŐL, és aztán folytasd a TV-s szerepléseidet, mert a jelenlegi helyzetben többet ártasz, mint használsz! Ezt pedig most már én is, mint a taxisok nagy százaléka (a többsége) elutasítja!
hp
( a folyamatos beszédre mekegések-makogások , őőőő-zések helyett a szép beszéd tanulható! Akár szakember bevonásával is! ) Több adalék a TAXISOK VILÁGÁBAN (és a hallotaxi.hu) hozzá olvasható !
Metál Zoltán a minimális taglétszámmal rendelkező Országos Taxis Szövetség elnökeként veszélybe sodorta ,elárulta a taxis szakmát . A médiában folytatott randalírozásával valamint a Fővárossal és a BKK val tartott egyeztetéseken tanúsított viselkedésével kinyílvánította ,hogy nem közülünk való és legkevésbé sem a mi érdekeink szerint cselekszik , nyilatkozik ,egyeztet . Metál Zoltánt nem fogadjuk el képviselőnknek ,semmilyen felhatalmazásunkkal nem rendelkezik ,hogy a nevünkben mint taxisok nevében nyilatkozzon. Ezúton is felszólítjuk próbálja visszafogni szereplési vágyát a sajtóban és ne járjon egyeztetni a nevünkben . Taxisul mondva : konkrétan lépjen le.
Forgó Betti taxis Lépjen kapcsolatba a petíció szerzővel!
Van egy álmom!
Egy álom, melyben a taxisokban van önérzet, melyben a taxisokban van ÖNBECSÜLÉS. De lehet, hogy ez utópia.
Aki ismer, az tudja, hogy sokat próbáltam tenni a szakmáért, a taxisokért. Nem magam miatt, hanem miattatok!
Az év elején Forgó Bettivel kitaláltunk egy jó dolgot nektek, de mivel nem lehetett érezni rajtatok, hogy akarjátok, idáig jegeltük ezt a kérdést!
B.T.Sz. (Budapesti Taxisok Szövetsége) - egy pusztán csak a taxisokról, rólatok szóló, és nektek induló - fogalmazzunk úgy - érdekvédelem - bár ez nem igazán jó szó rá.
A tervünk az volt, hogy hitelesen képviseljünk benneteket ! Ne Zolitól, vagy Palitól várjátok a segítséget (van, aki nem is szeretné tőlük), hanem olyan emberek legyenek a csapatban, akik ténylegesen, mindenféle személyes cél nélkül állnak ki mindenkiért.
Jelenleg nyakunkon a kés! A szó szoros értelmében! December másodikáig kaptunk lehetőséget a közgyűlésen, hogy egységet mutassunk fel. Tarlós urat nem az érdekli, hogy kik keresik meg különféle sirámokkal, hanem hogy akik megkeresik, ugyanazt akarják. Mindig van választás, most is van! Bepunnyadtok teljesen, vagy megmozdultok magatokért, és valahova "elkötelezitek" magatokat!
A B.T.Sz. tagdíj nélkül kínál nektek szervezeti formát. Csak azt az erőt tudjuk felmutatni, amit a taglétszám mutat.
Jelenleg tíz ember kell, akik az alapításban részt kívánnak venni (velem együtt).
Holnap estig várom, hogy privátban (messengeren) jelentkezzenek nálam!
Rohamosan fogy az időnk. Tudom, hogy a működéshez szükséges papírok benyújtása és az engedélyek megkapása nem egy hét, de bemutatni a papírt, hogy folyamatban van, már ér valamit.
Akinek bármelyikünkkel problémája lenne, azok számára is van alternatíva.
Ott van Pali, vagy az MTSZ és/vagy Zoli. De a taxisokat össze kell szedni!
B.T.Sz. - szabad választás. Legyünk túl az első akadályon, az alakuláson!
Holnap este nyolc óra, és tíz ember! Tíz, aki még szeret tükörbe nézni reggelente!
Ha nem lesz meg, akkor offoljuk az egészet!
Jó éjszakát, és toljátok, hogy mindenkihez eljusson a híre!
Kedves Mind!
Az alábbi levelet, melyet inkább egy ultimátumnak szánt az aláírója, a mai napon kaptuk a TGFSZ elnökétől. (Taxi-gépkocsivezetők Független Szakszervezete)
A több mint 3 éve húzódó taxi Korm. rendeletet egyeztetéseit és szakmai vitáit a szakminisztérium (NFM) mielőbb szeretné befejezni, amiről informálisan az érdekképviseleteket is tájékoztatták és kérték, hogy mielőbb jutassuk el a végleges állásfoglalásunkat.
Tavaly novemberben lehetősége volt az országos taxis érdekképviseleteknek Szegeden a Csongrád megyei Kamarában találkozni és kialakítani az egységes állásfoglalásunkat a Korm. rendeletről. Ezen az egyeztetésen a TGFSZ nem vett részt, pedig többször kértük és többen is számítottunk a megjelenésükre és a véleményükre.
A hét elején, ahogy azt az alábbiakban is olvashatjátok ismét találkoztak immáron Budapesten a BKIK-ban az országos taxis szakmai és érdekképviseleti szervezetek vezetői. Hat (6) szervezet képviseltette magát az egész napos rendezvényen, többek között a TGFSZ is.
Minden vitatott kérdés után szavazattal zártuk le a szakmai vitát.
A 10 éves korhatár tárgyában, ami a szaktárca egyik feltétele volt ( nem azonnali kocsi cserét jelentene), 5-1 arányban támogattuk a rendelet szövegét.
Az OTSZ minden taxist nem szeretne képviselni és ezt sosem vállalta fel. Az OTSZ azokat a taxisokat képviseli, melyek önálló taxis vállalkozással rendelkeznek, hosszú évek óta vegetálnak, adót és járulékokat, közterheket még fizetnek és szeretnék, ha a vállalkozásaikat továbbra is fenntarthatnák a tisztességes munkavégzésükből. Az OTSZ a kezdetek kezdetétől azért tárgyal, egyeztet a hivatalokkal és a hatóságokkal, mert kiemelt célja a jelenlegi országos és a budapesti taxis kaotikus állapotok felszámolása és rendezése.
Az OTSZ tiszteletben tartotta, hogy a TGFSZ minden taxist be- vagy be nem jelentett (droidot) sofört, engedéllyel vagy engedéllyel nem rendelkező, pl. a Keleti pu-n tevékenykedő taxis „kollégát” megpróbál és nagyon szeretne képviselni, de… ezekkel a taxisokkal mi nem tudunk és nem is akarunk sorsközösséget vállalni.
Miután a TGFSZ számára nyilvánvalóvá vált, hogy kisebbségben maradtak a többi 5 érdekképviselettel szemben, az alábbiakban olvasható súlyos vádakat fogalmazták meg és próbálják a City Taxi és az OTSZ megítélését szisztematikusan rombolni.
Az, hogy a City Taxi valamint az OTSZ is célpontjává vált ennek a támadásnak, annak a magyarázata egy olyan befektető és fuvarszervező iroda tulajdonosa lehet a háttérben, aki minden eszközt és lehetőséget igénybe vesz annak érdekében, hogy a rendezés azaz az új taxi-rendelet ne valósuljon meg. Az Ő és a többi fuvarszervező iroda tulajdonosa nem érdekelt az új taxi-rendelet bevezetésében.
Ha rendezetté és ellenőrizhetővé válna a taxis piac a továbbiakban ezen befektetők nem tudnák már folytatni a szürke és fekete gazdaság irányába elmozduló tevékenységüket. Mi (City Taxi, Főtaxi, OTSZ, FUVOSZ, MKIK, BKIK továbbá a vidéki szakmai képviseletek) azért harcolunk, hogy rendet tegyünk, Ők akik a másik oldalon vannak nem érdekeltek ebben.
Bízom benne, hogy a józan gondolkodás és a rend iránti következetes kitartásunk tovább erősíti azt, hogy nem szabad ki- és meghátrálunk és megfutamodnunk a teljes és átfogó rendezéstől.
Üdvözlettel:
Metál Zoltán
A 2013 febr. 18.-i kamarai érdekképviseleti tanácskozás "hivatalos" jegyzőkönyve.
Mellétenni, mert a paragrafusok ebből vannak:
A rendelet tervezet 2013.02.13.-i állapota
A téma részletes megvitatása, az: Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) című topicban folyik.
hiénakutya | válasz | 2013.03.06. 16:50:52 (2245) |
tomajer | válasz | 2013.02.25. 11:24:59 (1960) |
Az ominózus ULTIMÁTUM, amit mi nem szántunk a nyilvánosságnak:
T. Tamás Miklós, Bősz Péter, Metál Zoltán urak!
Nagy hibát követtetek el. Ellenséggé tettetek bennünket.
Metál Zoli hétfői produkciója, kicsapta a biztosítékot. Egyértelmű, és megcáfolhatatlan bizonyítékot adott a kezünkbe arról, hogy a taxis szakma, a taxi gépkocsivezetők legfőbb és legveszélyesebb ellenségévé mára a City Taxi, és az OTSZ vált.
Fájdalmas felismerés volt, pedig elég régen, elég sokan figyelmeztettek erre bennünket. Mi mégis hittük, hogy ha nem is értünk mindig mindenben egyet, de a fő „csapásirányban”, és abban hogy jót akarunk, megegyezünk.
Ezt hétfőn (2013.02.18.-án) a Kamara által szervezett érdekvédők tanácskozásán megcáfoltátok.
Tehát: mostantól nem evezünk egy csónakban. Az OTSZ-t nem taxis érdekvédő szervezetnek, hanem a City Taxi lobbyszervének tekintjük.
Bővebben. Bebizonyosodott, hogy mert a City Taxi nem tudja házon belül megoldani a problémáit, konkrétan, megszabadulni az idős alapító tagoktól (és az ő tisztességben megőszült autóitól), a hatalommal akarja őket eltávolíttatni a City Taxi Szövetkezet tagjai közül, és vélhetően a szakmából is.
Metál Zoltán saját szájából hallhattuk, hogy évek óta dolgoztok e rendeletek kialakításán, és nem hagyjátok, hogy a kisebbség (mármint mi taxisok) ebbe beleköpjünk.
Tehát a City Taxi menedzsmentje odáig süllyedt, hogy a cég vélt, vagy valós érdekeinek érvényesülése érdekében tönkretesz akár több ezer taxist is az országban. Több ezret azért, mert azzal a pár százzal nem bír, akinek szavazata van a City Taxi közgyűlésében.
Ezek után nem tehetünk mást, mint hogy erre felhívjuk az ország és a City Taxi Szövetkezet tagjainak a figyelmét, és a segítségüket kérjük ezen ámokfutás megállításában.
Ez a figyelemfelhívás drasztikus lesz.
E levél, persze részletezve és bizonyítékokkal alátámasztva (pl. a hétfői tanácskozás kamara által is rögzített megbeszélés hanganyaga) megjelenik a hallotaxi.hu hírportálon és lépéseket teszünk, hogy az országos sajtóba valamint az ország több ezer taxigépkocsi-vezetőjéhez is eljusson. Dokumentumokkal, beadványokkal, dátumokkal feketén fehéren bebizonyítjuk a nagyvilágnak, hogy a magát taxis-érdekvédő szervezetként aposztrofáló OTSZ nem más, mint egy üzleti vállalkozás (elszabadult menedzsmentje) által mozgatott lobbyszervezet. Egy lobbyszervezet, amely félrevezette a közigazgatás szakembereit, a politikusokat, és magukat a taxisokat is. Idáig.
Demonstrációt szervezünk a Vahot utcába a City Taxi és az OTSZ (MACITOSZ) székháza elé, ahol a koporsóvivők arca már nem Komáromi Endre lesz, hanem Tamás Miklós, Bősz Péter és Metál Zoltán.
Természetesen e demonstrációra várunk benneteket, hogy ugyanolyan ékesszólással magyarázzátok el a kollégáknak miért is lesz nagyon jó a tízéves autókorhatár a taxisoknak, mint ahogy ezt a kamarai ülésen tette Metál úr.
Ezt a levelet tekintsétek ultimátumnak.
A hibát jóvátenni már nem tudjátok (barátok nem leszünk).
De orvosolhatjátok, ha három napon belül összehívattok egy újabb érdekegyeztető tanácskozást, egyetlen napirendi ponttal, és visszavonjátok az autók korhatárára tett javaslatotokat.
Ezt most még megtehetitek presztízsveszteség nélkül, ha (végre a tényt elismerve) a többségi akaratra hivatkoztok a későbbiekben.
Budapest, 2013-02-21
Farkas Zsolt
TGFSZ
elnök
A téma részletes megvitatása, az: Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) című topicban folyik.
tamasmiklos | válasz | 2013.02.24. 00:49:06 (1755) |
tomajer | válasz | 2013.02.24. 09:05:42 (1761) |
Előzmény: tamasmiklos 2013-02-24 00:49:06 (1755)
|
tomajer | válasz | 2013.02.24. 11:30:54 (1774) |
Előzmény: tamasmiklos 2013-02-24 00:49:06 (1755)
|
A téma részletes megvitatása, az: Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) című topicban folyik.