2018.03.06.
Amikor egy cég vezetése rájön, hogy nem versenyképes a többivel, hogy a helytelen döntései sokasága miatt a cég értéke folyamatosan csökken, és lassan, de biztosan elindult a süllyesztőbe, na, itt jön az a rész, ahol egy hozzáértő cégvezető és tulajdonosi kör pánikban orvosolná hibás lépései következményeit. Sőt, aki komolyan veszi magát és az általa tulajdonolt és/vagy irányított céget, az már az első hibás lépésnél változtatna. A Budapest Taxinál ezzel szemben az történik, hogy miután a vezetése elkúrt mindent, amit csak el lehet, és szembesült a szakadék szélével, ledobálná a mélybe az őt eltartó taxisokat, hogy puhára essen.
(Az írásban a ténymegállapításnak tűnő megfogalmazások természetesen kizárólag vélemények)
Miután szembesült azzal, hogy nem ért hozzá, sejtelme sincs az egészről, az sem okoz nála pánikot. Eszébe sem jut tükörbe nézni és megjelölni magát mint felelőst. Ehelyett azt mondja magának: most összecsaptak a hullámok, de nem gond, eltöröltetem a fix tarifát, ezentúl a Budapest Taxi 100 Ft/km-rel jár, és annyi megrendelésünk lesz, mint még soha.
Ennyi, diplomával a zsebében ezt találja ki az az ember, aki meg van bízva a taxispiac egy – jelenleg még – fontos szereplőjének a vezetésével.
Máshol ezért a munkáért a fejét veszik.
Nonszensz.
Nonszensz ez a hozzáállás, nonszensz, hogy nekem, a kis taxisnak azért, hogy ezt a szar melót többé-kevésbé békében végezhessem, fórumokon kell politizáljak nap mint nap, hogy megállítsak futóbolondokat, akik úgy nőnek ki a földből, mint a gombák. Ezzel kell elbasznom az időm, hogy ilyen nyomik folyamatos baklövéseire hívjam fel a többiek figyelmét, és végeláthatatlan vitákba kell belesodródnom másokkal, hogy bevédjem a saját munkám. Ráadásul ezek a futóbolondok áradnak folyamatosan, nincs vége a soruknak, mindig van egy új szereplő, aki egyetlen tollvonással akar belőlünk 100 milliót rántani. Igaz, hogy az a mi kis közös pénzünk, de ő jön, és ezt a sajátjának tekinti. Amit ráadásul mindenféle érdemi munka nélkül egyetlen tollvonással szerezne meg. Mert ő úgy gondolja, hogy neki ez jár. Mindez a mi bőrünk árán jár neki az elképzelése szerint.
Hát csinálja meg ő! Ebben senki nem gátolja meg, csak a matematika.
Vegyen 600 db autót, tegyen rá alkalmazottakat, aztán hajrá: 100 Ft/km díjjal nyomuljon a városban. Ő lesz magasan a legnépszerűbb taxiscég a városban, az utasok ódákat zengenek majd róla. Annyira fogják szeretni, hogy nagyon, és annyi megrendelése lesz, hogy sose volt még ennyi. Ráadásul a cég alapjai már megvannak, hisz nem is kell 600 autót vásárolni, csak 567-et: 33 db Mercedes, amelyekkel egy korábbi kurva jó ötlet szerint svarctaxizni próbált az innovatív vállalkozás, jelenleg ott várakozik a nagy lehetőségre a garázsban.
Mit csinál ehelyett? A taxisok bőrén és pénzén vállalkozik. Mindent áthárít a taxisra, ezen természetesen ő gazdagodik, és természetesen övé a jog, hogy ezt az egészet organizálja. Ez az arrogancia csúcsa, ennél hatékonyabban már nem lehet szociopatának lenni.
Kezdjük az elején: a gyereknek egy forintja nincs, a taxisok vigyenek be tagdíjat és vigyenek be „kauciót”, hogy feltöltsék az ő zsebét, amiből majd ő tud gazdálkodni, és uralkodni azokon a taxisokon, akik neki kölcsön adtak. Ami olyan kölcsön, hogy lehet a szerződés szerint nem is kölcsön, így nem is biztos, hogy visszajár. De miután ez is elfogyott, és ez a pénz is kevésnek bizonyul, jöjjön egy újabb tollvonás, és – miután már a taxisnak pénze nincs – feléljük a taxis vállalkozását és az abban rejlő pénzt, a Budapest Taxi a taxisai vállalkozását is a sajátjaként kezeli.
Összegezve a kérdés és a válasz: mit akar a Budapest Taxi jelenlegi vezetője? A taxis vállalkozásából gazdagodni.
Újabb kérdés és a hozzá tartozó válasz: ez hülye? Válasz: Igen, ez hülye.
(Az írásban a ténymegállapításnak tűnő megfogalmazások természetesen kizárólag vélemények)
"....
....
Oravecz Nándor szerint a hatósági ár lehetne maximált ár is, amitől lefelé el lehetne térni, ami megoldást adhatna az ellenérdekelt felek felvetéseire.
....
....
...."