A rendőrség nem is válaszol a bíróság levelére, amelyben adatokat kér egy lefoglalt telefonról. A bizonyíték a magyar taxis, állatvédő mellett szólna.
RÉTI PÁL Szabályozóalku szabadpiaci környezetben a budapesti taxipiac
„Lehet, hogy nem értem a közgazdaságtant, de a közgazdaságtan sem ért engem.”
- RÉTI PÁL Szabályozóalku szabadpiaci környezetben a budapesti taxipiac
(LinYutang, 19371; pesti taxis, 2013)
„Kell még torzítanunk ezen a piacon ahhoz, hogy helyreálljon.”
(pesti taxis, 2013)
Összefoglaló
A tanulmány a budapesti taxipiacot radikálisan átalakító 2013 áprilisi fővárosi közgyűlési
határozat létrejöttének előzményeit és közvetlen következményeit elemzi „A piacszabályozás nem várt következményei és hatásai” című OTKA-kutatás keretében. A „rendteremtés” igényével indult fővárosi szabályozás fő vonalaiban belesimul a taxiszabályozás nemzetközi trendjébe – noha ilyen irányú vizsgálatok nem előzték meg. A rendelethez vezető, 2011-ben indult alkufolyamatban egyre inkább megmutatkozott az érdekképviseletek gyenge legitimációja, s vált egyeduralkodóvá a tárgyalópartnerek megosztására játszó főpolgármesteri akarat. A teljesíthetetlenül szigorúra sikerült rendeletet már két hónappal a megalkotása után módosították. A szabályozás így is minden tekintetben uniformizálja az egyébként erősen szegmentált taxipiacot, aminek az egyik nem várt következménye az lehet, hogy bérfuvarozásból egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a szabályozott taxipiacon kívüli szereplők.
Felmerült, hogy nem jól értelmezzük azt a vészhelyzeti rendelkezést, ami a gépjárművek műszaki vizsga érvényességének meghosszabbítását rendeli el a vészhelyzet idejének a végéig.
Megkérdeztük a minisztériumot:
A budapesti taxishelyzetről szóló írás először az Autó-Motor 1979/12-es számában jelent meg.
Sivító kerékcsikorgás ijesztett az ablak mellett beszélgetőkre. A szobában hirtelen csend lett, a nagy csattanást váró dermedt csend.
– Á, semmi – törte meg a hallgatást valaki –, nincs baj, biztosan csak egy taxi kanyarodott.
És valóban, akik kihajoltak az ablakon, még láthatták, hogyan távolodik a kockás oldalú Lada. Az eset óta már figyelünk az ijesztő fékcsikorgásokra, a keréknyúzó kanyarodásokra, a durva gyorsításokra, s amikor odanézünk, túl gyakran látjuk, hogy taxi borzolja a környéken lakók idegeit.
Ne dőlj be, az újságírók hülyeségének! :-)
Az elmúlt napokban megjelent sajtóhírek szerint a 2018. május 20-a után vizsgáztatott gépjárművek esetében a forgalmi engedély mellett a műszaki vizsgálati bizonyítványt is be kell mutatni a helyszínen az ellenőrzést végző rendőrnek.
Sárgaláz:
Taxis egyeztetés, avagy magad uram, ha érdekképviseleted nincs
Ígértük, hogy jövünk egy beszámolóval, ám mivel felmerültek kérdések, pár dolognak utána kellett néznünk, hogy valóban hitelesen tudjunk tájékoztatni. No, de ne szaladjunk előre.
TAXIS BLOKÁD 1990.10.25-28
1990. október 25.
A magyar taxistársadalom a délután folyamán, átvette a hatalmat az országban.A délutáni eseményekről nincsenek pontos információink. Reméljük, egyszer ezeket is pontosan tudjuk dokumentálni.
Azt ugyan nem tudjuk, ki, miért, mikor törölte el, hisz évtizedekig evidens volt, hogy a taxihoz kell erkölcsi, de "Örülünk Vincent" !
Egy friss törvénymódosító javaslat értelmében csak büntetlen előéletű emberek lehetnének taxisok a jövőben. A Semjén Zsolt által benyújtott javaslat többek között a személyszállítási szolgáltatásokról szóló 2012-es jogszabályt egészíti azzal, hogy
személygépkocsival végzett közúti személyszállítási szolgáltatás során használt jármű vezetője olyan személy lehet, aki büntetlen előéletű.
Egyre többen rendelnek az okostelefonos applikáción keresztül.
Decemberben jelentősen megugrik az igény a taxizásra, így lehetnek olyan időszakok, amikor Budapesten lehetetlen szabad autót kapni. Az okostelefonos applikációk segítségével gyorsabban taxihoz juthatunk, nem véletlen, hogy egyre többen használják a rendeléshez. A nagyobb taxitársaságok többségénél már 20-30 százalék az arányuk.
2018.11.13.-án kedden elfogadta az Országgyűlés az őszi adócsomagot amely egyebek mellett 8 millió forintról 12 millió forintra emelte az egyéni vállalkozások alanyi adómentességének értékhatárát.
Az uniós tagállamok pénzügyminiszterei kedden döntöttek arról, hogy támogatják a magyar kormány azon kérését, amely a kisvállalkozásoknak jelentős adócsökkentést és egyszerűsítést biztosíthat – jelentette be Varga Mihály pénzügyminiszter. A döntés értelmében akár már jövőre négymillió forinttal 12 millió forintra emelkedhet az általános forgalmi adót (áfa) érintő mentesség felső összeghatára a legkisebb vállalkozásoknál – tette hozzá.
Tisztelt Mindenki!
A Fővárosi Önkormányzat rendelete értelmében hétfőtől, április 27-től, a fertőzésveszélyre tekintettel, a taxi gépjárműben az utasok (és természetesen a sofőrök is) csak maszkot, arcot eltakaró sálat viselve utazhatnak, hogy a járvány terjedése ellen így is védekezzünk.
A Főpolgármesteri Hivatal egy figyelemfelhívó matricát készíttetett el, amelyet a taxikon, egy, a kilátást nem zavaró helyen, pl. a szélvédő utas oldali részén kell elhelyezni. A matrica mintáját csatoltam. A járványhelyzetre tekintettel a BKK természetesen nem kifogásolja az arculati előírásoktól eltérő matrica felragasztását.
Kérem a szíves segítségeteket és közreműködéseteket abban, hogy a matricákat eljuttassuk a taxisoknak, és azt a taxisok ki is ragasszák.
Helló mindenkinek!
Közeledünk az év végéhez, az elkövetkező időszakban sokunk online pénztárgépének át kell esnie az éves kötelező átvizsgáláson! A torlódások elkerülése érdekében célszerű mindenkinek felkeresnie a saját szervízét és időben elvégeztetnie a beavatkozást. A művelet maximum 1-2 órát vesz igénybe, rögzítik a pénztárgépnaplóban, lejelentik a NAV-nak és kb. 10-20.000Ft közötti összegbe kerül. Érdemes előre tájékozódni az árakról!
A művelet elvegzésének elmulasztása, mulasztási bírságot von maga után!
További szép napot mindenkinek!
A múlt héten bejárta a médiát egy sajtóközlemény, miszerint egy átlag magyar 33 ezer forintot költ az autójára havonta.
Ez a szám már érzésre is köszönőviszonyban sem állhat a valósággal, mert rengeteg nagyon is valóságos költséggel nem számol, mint például értékvesztés, az autóba ölt pénzed miatt elvesztett banki kamatok, de az átírás költségét és sok hasonló “apróságot” sem vesz figyelembe.
Mivel ez egy fontos téma, hogy mennyi pénzt dobsz ki az ablakon, amikor autózol, illetve hogyan kell pontosan kiszámolni, hogy mennyibe kerül egy megtett kilométer, ezért csináltam nektek egy remélem mindenre kiterjedő kalkulátort.
Most, hogy a budapesti uberesek közül jó néhányan levett rendszámmal tisztelegnek a jogszabályok előtt, amelyeket eddig a – bevételük negyedét gátlástalanul lenyúló és Hollandián keresztül Bermudára mentő – nemzetközi svarctaxicég biztatására telibe ignoráltak, nem érzek kárörömöt, csak dühöt. Sajnálatot csak azért nem, mert az elmúlt időszakban ezt az érzelmet elpazaroltam a családomra és magamra, amiért a bevételem kb. negyven százalékkal visszaesett az elmúlt év hasonló időszakához képest – bár bevallom, a reptéren elpityeredő, nyúzott tanítónéni kinézetű smartos (hogy lehet ezzel repteres fuvart vállalni???) hölgy látványára kicsit meg kellett köszörülnöm a torkomat.
A közösségi utazásmegosztó tavaly négymilliárd utat teljesített. Kérdéses, hogy mit hoz számára a 2018-as esztendő.
Az Uber jelenleg 78 ország 600 városában érhető el. Barney Harford, az Uber új ügyvezető igazgatója szeretné a szolgáltatás működését hatékonyabbá tenni. A cég a tavalyi esztendő második negyedévében 1,06 milliárd dollár, míg a harmadik negyedévében 1,46 milliárd dollár veszteséget könyvelhetett el. A veszteségek jelentős része a promócióknak, illetve az utasoknak adott kedvezményeknek köszönhető. Az új menedzser változtatni akar ezen a rendszeren és 2019 végéig tőzsdére vinné az Ubert. A hosszú ideig a világ legértékesebb startupjának számító vállalat komoly válságban van. Harford ezzel kapcsolatban azt nyilatkozta, hogy "selejtmentes kultúrát" akar megteremteni, s ő leginkább a működési hatékonyságra és a fegyelemre összpontosít.
Ha már sajátunk nincs:-)
Döbbenetes adat: a rendszerváltozáskor a magyar főváros utcáin már több taxis volt, mint New Yorkban. Miért volt vonzó megélhetési forma a taxizás a politikai-gazdasági átmenet éveiben? Peredi Péterrel, a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetségének főtitkárával beszélgettünk.
Én elég öreg vagyok, így tudom, érzem, hogy a sztorik néhol kicsit khmmm .... Sántítanak.
De azért igen jó írás.
Köszönet a Totálkárnak, hogy közzétette!
A fecebook már kevés!
Be kell dobni magunkat nekük is!
Íme néhány fész post, aztán néhány hallotaxi cikk.
Mindenki döntsön a saját belátása szerint.
A hallotaxi olvasói rengeteg kellemes percet, köszönhetnek neki!!!
A témával a fészbúk csoportban foglalkozunk:
A taxis szakma "Magántaxis szekciójának" létrehozói közül megint elbúcsúztunk kettőtől.
Orbán Lajos, a City taxiszövetkezet egykori elnöke, a 6x6 Taxi emblematikus vezetője és Pócsi Sándor, a Buda Taxi egyik alapítója, (Talárom) és nyugdíjba vonulásáig a Buda-Tele5 tevékeny mindenese távozott közülünk.
Mindketten ikonikus alakjai voltak a szakmának.
Mások voltak.
Máshonnan jöttek.
Máshova tartottak.
Lajos, a "tökéletes" főnök, Sanyi a mindig segítő "barát"
NEM!
A taxitarifát nem emelni kell, hanem a tarifarendszert (Budapest) helyreállítani.
Harminc éve hiányoznak fontos elemei!
Kevesen mondhatják el e válságos-vírusos időkben, hogy már látják az alagút végét: én igen. Igaz, hogy az innensőt, a bejáratot, de ez kell nekem. Már legutóbb is írtam: készülök lemerülni a kibekkelés végett, de az a munka, amely egyébként a repülés földi kiszolgálása lett volna, elúszott. Most (hogy rögtön, felütésként halmozzam a képzavarokat) úgy tervezek felemelkedni, hogy alászállok.
Amikor a Csillagban jártam riporton a korábbi "kegyelmesek" és életfogytosok között több mint két évtizede, a skálás gyilkossal nem találkozhattam, még magánzárkában volt. Nem is baj: bár csak képeken, híradóközvetítésken láttam, tőle féltem. Pedigránézésre sokkal kevéssé volt ijesztő figura, mint a fegyencedzéssel kipattintott, teletetovált testű, izomagyú nagyidősök. Azokkal gond nélkül kezet fogtam, ahogy a hirtelen sugallatra géppisztollyal a családját kiirtó, akkor épp börtönkönyvtárosként dolgozó egykori díszszázadparancsnokkal is. Bene Lászlóval nem tudtam volna, a szemébe nézni is nehezen. Az a tekintet a legelmosódottabb amatőrfotón is átjön: bénító, mint a kobráé. Az illetékes bíróság évente belenéz, és eddig mindig úgy ítélték meg: ha már hét olimpiát bent nézett, a neki esetleg még kinéző kettő-hármat is a zárt láncún látja. Szerintem neki is.
(A fenti kép a Pesti Srácoké, ráadásul meg is vágtam, bocs.)
Van (volt) egy „vállalkozó” a szakma környékén, akit bűnözőnek nem nevezhetünk, mert mehetünk megint a bíróságra, és kérhetünk tőle bocsánatot, de mindannyian tudjuk, hogy a tevékenysége még véletlenül se volt korrekt üzleti viselkedésnek minősíthető.
Lapozgatva archivumunkat, rájöttünk, hogy vannak itt olyan dolgok, amiket érdemes megőrizni az utókornak ... és megmutatni az azóta nagy tömegben érkezett új kollégáknak.
tomajer | válasz | 2006.08.16. 23:51:48 (1974) |
Urak! Don Qihóte megpihen! Dulcíneának tetszik a sárkány! Azt vártuk 2006.08.15-től, hogy a reptér számonkéri a pályázati dokumentációban és a szerződés tervezetben előre meghatározott pontokat. Azt vártuk, hogy a Zóna nekigyűrkőzik és megpróbálja teljesíteni ezeket a feltételeket. Nem így történt. Van egy hangfelvételem (nem nyilvános) amin Lévay Zsolt elmagyarázza, hogy egy szerződés és annak betartatása a két szerződő fél belső ügye, és kéretik nem számonkérni rajtuk, hogy a szerződött partnerükkel ők hogy oldják meg a felmerülő problémákat. Mindezt a káosz közepén, amikor már egyértelmű volt, hogy az alapelvárásból semmi nem teljesül. Innentől kezdve természetesen nincs szenzáció, hátra lehet dőlni és nézni, hogy mi történik. A magánügyük! Aki odamegy dolgozni annak tudatában, hogy nincs más feladata, mint az autóját és munkáját beáldozva elvinni a szolgáltatást a hátán, amíg a Zóna feláll, és meg tudja vásárolni az autóit, csak önmagát hibáztathatja! Veres úr határozottan kijelentette, hogy a végleges felállásban nem számít vállalkozó sofőrökre, hiszen tudja, hogy ezeket a feltételeket ők nem tudják teljesíteni. Azt is tudomásunkra hozta, hogy van még angolul beszélő és vezetni tudó ember rajtunk kívül a világon. (azt, hogy magyarul is kell tudnia ennek az embernek, a tenderben még benne volt, de mint tudjuk, a tenderben szereplő kitételek nem tartoznak a szentírás kategóriájába, tehát változhatnak, netán elfelejtődhetnek) Tehát ne bízzuk el magunkat, lesz aki boldogan vállalja, hogy egy szép autóval napi nyolc órai munkával megkeressen egy tisztességes összeget, (hasraütve, nettó 80-100 000.- forintot) és ha rendesen végzi a munkáját, még borravalót is kap. Tehát igaza van a Csogunak! Nincs szenzáció! Felébredtünk. Magyarországon vagyunk! Jóéjszakát Budapest! |
Levélben fordultak Orbán Viktor miniszterelnökhöz az érdekképviseletek, a budapesti iparkamara felkarolta a kezdeményezést.
Várhatóan még a nyári turistaszezon előtt átfogó hatósági ellenőrzés indul a hazai személyfuvarozási piacon, amelynek célja, hogy megtisztítsa a piacot az illegálisan, vagyis az utasokat megkárosító módon fuvarozóktól.
Tájékoztatom a Hallotaxi olvasóit, hogy ez év augusztus 6-án, Balatonkenesén extrém hosszúságú úszásba kezdek: tervem a Balatont teljes hosszában átúszni 72 órán belül.
A Balatoni Vízirendészet az aug. 6–20-ig tartó időszakra megadta az engedélyt a "vízi rendezvény"-re. Segítő partnerem a Vizimentők Magyarországi Szakszolgálata lesz: hajójukon háromfős személyzettel fognak kísérni az utamon. A rajt – megfelelő időjárási körülmények esetén – 6-án lesz Balatonkenesén, a cél pedig az innen 78 km-re található Keszthelyi Városi Strandon. A jótékonysági úszással egyrészt az ötvenen túliak egészséges életmódváltásának értelmére, szükségességére, illetve a hatvani Bátor Táborra szeretném felhívni a figyelmet. A felkészülés és maga az úszás követhető a facebook.com/balatonatuszas.
Ahogy ezt mi már akkor megírtuk! :-)
A Fővárosi Főügyészség öt személlyel szemben nyújtott be vádiratot a 2006-ban kiírt reptéri taxi pályázattal összefüggésben elkövetett vesztegetés, valamint a Budapest Airport Zrt. sérelmére 2006–2010 között elkövetett csalás miatt. Az ügyészség a vádlottak nevét nem közölte – itt viszont kiderül, kik az érintettek. Sőt, a legismertebb szereplőt szóra is bírtuk!
Le a kalappal!
Bevallom őszintén, nem hittem a kezdeményezésben.
Olyan lelkes a taxistársadalom, hogy ilyet én még nem is láttam. (pedig sokat láttam)
Köszönet a szervezőknek. Hatalmas munkát végeznek.
Köszönet a kollégáknak. Ebben az ínséges időben tudunk adni a nincsből!
Ahogy 2015-ben is mi mentünk a határokra a migránsok ellen küzdőknek szánt adományokkal, a jelenlegi vészhelyzetben a taxisok egy csoportjára ismét lehet számítani. A sokat szidott független szolgáltatók kezdeményezésére a koronavírus elleni védekezésben dolgozó orvosok, ápolónők, otthonápolók, házigondozók, mentősök, rendőrök és katonák munkáját szeretnénk segíteni. Tudjuk, hogy sokuknak nincs autója, olvassuk a híreket, hogy gondot jelent számukra az éjszakai műszakból való hazajutás. Természetesen a mi tartalékaink is végesek, rossz idők járnak a taxis társadalomra is, de kereteinkhez és korlátainkhoz mérten ezzel a kezdeményezéssel szeretnénk támogatni a koronavírus elleni védekezésben dolgozók munkáját. Természetesen ez csak olyanokra vonatkozik, akiknek a hazajutáshoz szükséges költségeket munkáltatójuk nem fizeti meg. A kezdeményezés a fővárosra vonatkozik, csak a közigazgatási határon belül tudjuk vállalni az ingyenes fuvart, Minden egyéb esetben megegyezés kérdése a dolog (közig határtól benzinpénz).
A fuvarszervezők bárminemű felajánlását köszönettel visszautasítjuk.
Mindenkinek tudnia kell: Az, hogy maga az UBER alkalmazás elindul nem jelenti azt, hogy a taxizásra (személyszállításra) vonatkozó szabályok alól bárki felmentést kapott volna! Tehát, a gépkocsinak és a gépkocsivezetőnek minden feltételt teljesítenie kell, amit a jogszabályok rendeletek előírnak. Kvázi, csak taxisok regisztrálhatnak és vállalhatnak jogszerűen fuvart a rendszerben.A Uber nem a szabad verseny letéteményese
A jelen helyzetben ugyanis a Uber szolgáltatása nem több, mint egy csinos és innovatív alkalmazás, mely nem a kapitalizmus győzelmét hozza el, hanem az adóelkerülést és a tisztességtelen versenyt.
"Elvettünk tárgyat, álmot és életet"
25 éve történt, a "skálás gyilkosság"
Kollégánk, ma is körünkben dolgozik szerencsére ...
2007-ben Haltenberger Samu emlékplakettel tüntették ki.
Egyetlen szó nélkül, ráadásul egy tök üres pénzeszsákért lőttek fejbe egy közgázos egyetemistát a ma csak skálás gyilkosoknak nevezett férfiak éppen huszonöt évvel ezelőtt, majd ugyanabban az évben csak azért végeztek ki két vadászt, mert ők észrevették, ahogy a két bűnöző lőgyakorlatot tart Fehérvár mellett a Sárszentmihály közelében lévő erdőben.
A taxisoknak az utas részére úgynevezett mérési bizonylatot kell adniuk, az erről szóló rendelet tervezete a kormány honlapján jelent meg.
A bizonylatot a viteldíjjelző készülék által mért adatok alapján kell kiállítani. A dokumentum fejléce tartalmazza a taxis vállalkozás adatait (név, székhely, adószám), továbbá a kocsi rendszámát is.
Magának a bizonylatnak az adatai pedig a következők: a fuvarozás indulási és érkezési időpontja, a megtett utas-kilométer, induló (alkalmazott) alapdíj, az alkalmazott útdíjak és várakozási díjak, a fuvar-szolgáltatás végösszege, végül pedig a dátum és a viteldíjjelző készülék gyártási száma.
Az előírást a Magyar Közlönyben történt majdani megjelenéstől számítva, 90 nap után kell alkalmazni.
Visszavonták a visszavonást. A taxaméterekre vonatkozó rendeletet valamikor a tavalyi év végén június elsejei hatállyal visszavonták, hogy majd születik helyette egy új. De nem született. Így most hatályon kívül helyezték a hatályon kívül helyező jogszabályt, tehát minden marad a régiben:
Éédesjó istenem!
Ezt úgy hívták eddig, hogy nyugta. Minden taxis, minden fuvar után, odaadta volna minden kedves utasnak, ha az megvárta volna! :-)
Uszkve 25 éve adjuk ezt elméletileg minden fuvar után, hisz a taxióra akkor is kinyomtatja, ha nem akarjuk.
Jól átnevezték.
De!
De éljen a HÍR ami szent ... :-P
HIRADO.HU
New York arculatához már hozzátartoznak a sárga taxik. Történetük több mint százéves múltra tekint vissza, először 1897-ben jelentek meg New York utcáin. A Samuel’s Electric Carriage and Wagon Company ebben az évben, júliusban kezdte meg munkáját egy tucat elektromos taxival. Amikor a cég csődbe ment, újra megjelentek a lovas kocsik. Ezt követően 1907. augusztus 13-án jelentek meg az első taxiórás, sárga autók a városban.
1989-ben megjelent Lukáts György Mesél a pesti taxi című könyve. Lebilincselő történeteket olvastam benne, s arra gondoltam, hogy 25 év után ismét megszólaltatjuk a sofőröket.